Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Rubrik saknas

Av Eva - 28 oktober 2008 18:36

Idag var Anita hit med kebab...mums! Lunch är man inte bortskämd med längre :) Hon och Richard ska ha barn i december så då är vi båda hemma samtidigt. Ska försöka att träffas lite oftare då.

Martin har inte velat sova idag....det är så tröttsamt att släpa runt på honom hela dagarna. Nacke, axlar och armar är helt slut. Får nog göra ett besök hos naprapaten snart.

Martin somnar i min famn men lägger jag ner honom i hans säng så vaknar han efter 5 min igen. Sen när kvällen kommer, ja då vill han sova. Nu har han legat och sovit i över 2 timmar. Tänk om han kunde sova det på dagen istället. Vi får försöka hålla honom vaken mer på kvällarna eftersom man vill att han ska sova sen när vi går och lägger oss. Han har så konstig dygnsrytm och jag hoppas den ändras snart.


Igår fick jag ut och åka bil med honom mitt på dagen för att han skulle sova eftersom jag inte orkade längre. Han sover nästan alltid i bilen.

Var iväg till Ikea och köpte sängkläder till Martins säng, men när jag kom hem så passade dom inte på täcket som jag KÖPT på Ikea....Fan, har dom ändrad måtten eller. Köpte täcket i somras så det är ju inte gammalt heller.

Man blir så trött!!! Jag får väl ta fram symaskinen någon dag och försöka sy så det passar.

Varför kan det inte finnas ett standardmått på täcken och kuddar??? Så mycket enklare det skulle vara. Nu måste man verkligen kolla måtten när man ska köpa nya sängkläder. Suck!!


Igår köpte vi ett babygym till Martin eftersom han är så nyfiken och vill titta på allt. Han låg där en liten stund idag och det verkar som han tycker om den. Den uppskattas nog mer när han blir lite större.

Dom säger att bebisar inte ser så långt, men denna unge är helt otrolig.

Vi får gå omkring här hemma och titta på saker och så har vi fått göra från att han var några dagar gammal. Systern på BVC blev fashinerad över hur mycket han verkar se :)

Han ser ju säkert bara suddigt på längre håll, men det verkar inte göra något, för allt ska undersökas.


Babygymmet


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards