Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Eva - 30 oktober 2008 14:40

Martin vaknade kl 1.40 i natt och sedan dess har han i stort sett bara varit vaken. Klockan är nu 14.41 Det betyder ju att jag också har varit vaken så länge....gääääääsp!! Snacka om trött, skulle kunna göra vad som helst för att få sova lite...jag blir ingen rolig mamma om jag inte får sova.

Vi var till BVC idag och nu väger Martin 4920 g och är 56,5 cm lång. På väg hem sov han i vagnen, och jag trodde att han skulle kunna sova vidare i liggliften efter att vi hade kommit hem, men tji fick jag. Man undrar ju vad det egentligen är i modersmjölkersättningen, något uppåt tjack eller???? Man börjar ju fundera.

Hoppas han tar igen sömnen i natt för jag orkar inte vara vaken en natt till.

Ikväll är det "syjunta" här hemma, eller "fika och prataskit junta" är mer rätt. Det är mina fastrar Annelie, Kerstin, Inger, mamma, deras väninna Ingamaj och kusin Cecilia och jag som brukar träffas torsdagar varannan vecka. Michan brukar också vara med ibland, och ikväll kommer hon faktiskt hem och ska vara med. Hon bor annars hos Tony denna vecka. Hon är väl fikasugen kan jag tro =).

Jag hoppas det inte blir snö i natt, har hört att det kan bli det. Jag som ska åka till Cilla i morgon och jag hinner inte få på vinterdäcken innan heller. Skulle det snöa så får jag väl stanna hemma, men det skulle vara så tråkigt.

Om Martin blir jobbig i morgon så kan jag ju dumpa honom i Cillas famn ett tag ;)......Nejdå Cilla, du behöver inte oroa dig, skojade bara.

Nej nu är Martin inte på glatt humör, måste gå.


Ovido - Quiz & Flashcards