Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under oktober 2008

Av Eva - 8 oktober 2008 09:49

Igår var Martin och jag till BVC. Han hade inte gått upp som han skulle utan hade istället gått ner 20 g. Inte så bra :(.

Vi har ökat mängden ersättning nu och vi ska tillbaka på fredag igen för att se om han har gått upp. Jag har gett upp amningen nu, jag har insett att det inte går. Det kommer nästan ingen mjölk alls. Man känner sig misslyckad, men hon på BVC sa att jag var tvungen att släppa detta för att jag själv inte ska känna mig så stressad och det är nog sant. Ju mer stressad jag är över att det inte fungerar ju mer låser jag mig.

Vi har börjat med en ersättning som heter NAN1 för Baby Semp spyr han av. NAN1 ska vara mildare för magen.

Det blir en himla massa planerande när man ska iväg någonstans eftersom jag inte längre kan amma var som helst. Jag måste se till att han är mätt och belåten innan jag ger mig iväg. Eftersom han har så lätt för att spy så måste han hållas upprätt ett bra tag efter att han fått ersättning och det är lite jobbigt när man har bråttom iväg någonstans.

Men man får väl in rutin på detta snart hoppas jag =).

Just nu ligger lillskrutt och sover bredvid mig så jag ska passa på och äta lite frukost i lugn och ro.


Av Eva - 4 oktober 2008 20:07

 Martin utan napp.



Martin med napp :)

Nappen satt bara i munnen i ca 20 sekunder.



Martin och Ozzy sover tillsammans i soffan.


Av Eva - 4 oktober 2008 20:03

I onsdags var min kusins bonusdotter med om en bilolycka och tyvärr så klarade hon sig inte. Det är så otroligt tragiskt när en så ung människa går bort. Hon var bara 20 år. Ingen vet vad som hände men hon körde av vägen och in i ett träd så att bilen klövs på mitten. Jag såg en bild av bilen, och när man ser den så förstår man att hon inte överlevde.... Jag tänker jätte mycket på min kusin och hans anhöriga....Förstår inte hur man orkar gå igenom något sånt...Inga ord kan lindra i deras sorg, men dom vet att jag  tänker på dom.... Livet kan vända så fort och det känns så skrämmande.

Jag tänder här ett ljus för henne och hennes familj.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards