Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 21 november 2008

Av Eva - 21 november 2008 23:12

Martin har somnat, ska man krypa ner och försöka läsa lite innan man somnar? Martin sover ju mellan oss på natten och då kan det vara lite svårt att läsa....jag som inte kan sova om jag inte får läsa. Köpte en boklampa, en sorts lampa som man sätter på boken, riktigt smart uppfinning må jag säga, men så fort Martin rör på sig så måste jag stänga av den. Är livrädd för att han ska vakna. Så det blir av och på hela tiden... =).

Jag läser just nu "Sagan om isfolket", inte trodde jag att den serien skulle vara så bra. Nu är jag på bok nr 14, har bara 33 st kvar ;). Serien är på 47 böcker så jag har att göra ett tag. Det går inte så fort för mig att läsa sedan Martin föddes, tiden räcker inte till...jag förstår inte ;)


Typsikt, nu hör jag Martin där inne i sängen, hoppas han somnar om. Det finns ingen som kan böka och låta som han på natten. Som tur är så vaknar han oftast inte, men jag vaknar ju eftersom han stånkar och stönar och armarna vevar i luften.

Nu ska jag försöka sova. God Natt



Av Eva - 21 november 2008 17:17

Usch vilken tråkig dag det har varit idag. Hela dagen har gått ut på att få Martin och sova. Han är ju så svårsövd lill stackarn, trött som sjutton är han, men kan inte slappna av. Nu har jag i varje fall tagit in Michelles gamla sittvagn som jag lägger ner honom i när han håller på och somnar så jag slipper släpa runt på honom i famnen. Jag börjar få riktigt ont i handleder och nacke nu och det är väl inte undra på när man har burit honom i 2 månader. Våran barnvagn får jag inte upp för trappen eftersom vi bor en trapp upp så det var tur att jag hade Michelles vagn kvar. Den är faktiskt inte så ful fast den är 13-14 år gammal :).


Michelle har varit sjuk i veckan, men gick till skolan idag. Hoppas vi klarar oss från det. Jag vill inte bli sjuk nu när Cilla, jag och Martin ska åka upp och hälsa på Eva och lilla Tuva nästa helg. Skulle egentligen åka och hälsa på några vänner i Alunda i morgon, men dom har dragits med en långvarig förkylning så vi åker till dom en annan helg istället.

Det blir nog en sväng till Cilla och Henke istället, dricka lite vin kanske....

Synd att inte Systembolaget har ett Rioja vin som heter Vina Olabarri från Spanien. Fick en flaska när jag fyllde år och det var det godaste jag någonsin har druckit. Ska fråga på "Bolis" om dom inte kan köpa in det. När man äntligen har hittat en jätte gott vin så är det typiskt att man inte ska kunna få tag på det.


Ikväll är det Idol igen, hoppas Johan Palm åker ut nu, jag förstår inte vad han gör där egentligen, sjunger som en kratta, har ju inte kommit ut målbrottet ens, han kan ju visserligen inte rå för att han är sen i utvecklingen, men det är väl snart dags att han växer ikapp sin ålder.

Men det är väl småtjejerna som röstar på honom eftersom han är kvar.

Jag tycker Alice och Kevin är bäst och någon av dom måste vinna.

Annars är det något fel.

Smaken är ju i och för sig som baken, delad, så man vet ju aldrig.


Nu börjar Glamour snart, det är skit att man är fast i det igen....kan inte hjälpa det, men man måste ju se vad som händer varje dag ;).

Bättre Glamour än Kvinnofängelset som en av Johans kompisar var fast i.....värre serie finns nog inte...he he he!

Tjingeling.


Hittade en fin bild jag tog Påsken 2008 vid vårt torp Västerbol.




Ovido - Quiz & Flashcards