Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Onsdag....

Av Eva - 26 november 2008 14:44

Har inte vågat mig ut idag eftersom det inte ser ut som dom har plogat cykelvägarna ännu. Jag gör inte om samma sak som igår då jag knappt kom fram med barnvagnen. Det har istället varit en lugn dag hemma. Har gjort några jobbsaker nu när Martin har sovit....han har faktiskt sovit en stund nu ;) Yippie!!! Han blir en trevligare bebis när han får sova lite.

Han har sovit i sin egen säng två nätter nu, jätte skönt!

Då kan jag röra på mig hur jag vill i sängen och med tanke på att jag är en person som vänder mig ca 50 ggr per natt så sover både han och jag bättre.


Ikväll är det "Det Okända"....jag riktigt längtar efter detta program.

Tycker sånt är så spännande, ligger väl i generna eftersom vi är lite "synska" i släkten. Nu var det ett tag sedan jag var med om något, har inte hänt något speciellt sedan i somras då det var full aktivitet här hemma då blomkrukor och glas snurrade av sig självt... :)

Jag har tom fått Michelle att läsa några böcker av ett medium som heter Sylvia Brown så att hon lättare förstår varför hon ser och känner saker som inte alla känner av. Michelle har verkligen fått gåvan, men hon blir bara rädd och har svårt att förstå varför det händer just henne.

Jag blir inte rädd längre eftersom jag har vant mig och jag får bara acceptera att det sker saker som ej går att förklara, men jag förstår Michelle som inte är så gammal ännu. Hon får helt enkelt lära sig att leva med det som jag har gjort. Kanske lättare sagt än gjort, men man har inget annat val.


På lördag ska Cilla, jag och lille Martin åka och hälsa på Eva och lill Tuva.

Jag håller en tumme att varken jag eller Martin blir sjuka innan dess. Det går ju så mycket nu och jag har kännt av något både i hals och näsa som inte bryter ut och jag hoppas jag klarar mig tills efter helgen.

Jag har sett fram mot detta så länge nu och jag vill verkligen åka!!!

-Hör du det där uppe....??? Snälla, låt mig vara frisk ett litet tag till :)

Det ska bli jätte kul att träffa dom, se om Tuva har vuxit något. Det skiljer bara 5 veckor mellan Martin och Tuva så det är kul att jämföra dom.

Kul att prata lite skit oxå ;)....kanske ett glas vin eller två! Jag ska köra så det blir inte mycket vin för min del.

Har kommit på att det faktiskt finns många fördelar med att ge flaska istället för att amma, tex att man kan ta sig ett glas vin, åka bort flera timmar och lämna Martin hos sin pappa, m.m

Något positivt måste man ju försöka se i det hela.

Att jag inte fick igång amningen tog hårt på mig, men ibland har man inget annat val....Tur det finns modersmjölkersättning och jag tackar distriktssköterskan som fick in mig på andra tankar om amningen.

Det är sån hysteri att "Alla ska amma" nu för tiden, jag vågade inte ens ringa amningshjälpen när det strulade för mig för jag var rädd att bara få höra att jag skulle sitta hela dagarna och amma för att få igång skiten.

Det var ju det enda jag gjorde dom första veckorna och hjälpte det. Nix!!!

Till er där ute som har samma problem som jag har haft, Släpp tanken på att du ska vara så duktig, lyssna på din kropp och ge ersättning istället. Du blir en mycket mer harmonisk mamma när du slutar att känna dig ledsen och stressad. Det blev i varje fall jag.

Äh...nog tjatat om detta nu....orden har så lätt till att bara flyta iväg...=)


Nu ser jag fram mot att Johan kommer hem med förhoppningsvis en MAX påse i sin hand....Är så hungrig....tänk lite Green and garlic dipp till...slurp, nu börjar jag snart dreggla.















 
 
Ingen bild

Eva & Tuva

26 november 2008 20:35

Ja, se till att hålla er friska ;-) Ska bli så himla kul att träffa er!!
Kramar från oss!

 
Malin Hedén

Malin Hedén

26 november 2008 21:42

Hej Kompis!
Tack för besök och grattis.
Jag ser att vi "lider" av samma sak och tycker lite synd om Michelle som fortfarande blir rädd. Jag kan bli det i bland. Det beror på hur "stökigt" det är. Jag har haft en tendens att plocka med mig folk hem som inte har med mig att göra och det är inte alltid så roligt :-(. Hälsa Michelle så gott att det finns inget att vara rädd för. Jag har några "verktyg" som jag mer än gärna delar med mig av om det behövs. De är mycket effektiva för att driva otyg ur huset och få lugn och ro runt omkring sig. Just let me know! Ha så trevligt i helgen och hälsa Eva så mycket från mig. Kör försiktigt!
Kramar från den andra "Häxan" ;-)

http://www.malinheden.se

 
Eva

Eva

27 november 2008 10:31

Eva, ja jag hoppas vi håller oss friska och krya. Martin är lite täppt i näsan, men det har han varit länge så jag hoppas det inte blir värre. Syns på lördag. Kram

http://gruddelin.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

27 november 2008 10:37

Malin,
Jag har sagt åt Michelle att tänka sig att hon är en utslagen ros och sedan stänga blad för blad för att stänga till sig själv. Det tycker jag fungerar ett tag när man inte vill vara öppen. Största problemet är vår hall, där känner Michelle stora obehag och både jag och Johan har sett någon där. Även min "häxa" till faster säger att det är något där. Vem det är vet jag inte, men Michelle känner att hon blir knuffad ut från hallen så fort hon rör sig där. Lilla stackaren....Jag hoppas att hon snart lär sig att stänga till sig själv.
Jag hör av mig till dig om det blir för jobbigt.
Jag ska hälsa till Eva och jag ska försöka köra försiktigt :)
Kram

http://gruddelin.bloggagratis.se

 
Malin Hedén

Malin Hedén

27 november 2008 22:49

Här kommer några av mina knep som jag har fått lära mig av en annan "häxa" för många år sedan.
Sätt er ner i hallen. Ni gör som ni vill om ni vill göra det tillsammans eller om Michelle vill göra det ensam. Det gör detsamma! Det blir ju "kraftigare" om ni hjälps åt. Tänd ett stearinljus (stäng av eventuella brandvarnare ;-)). Ta ett papper och en penna, skriv vad ni önskar eller vad det handlar om. Ex "Vårat hus". Rita gärna lite runt texten. Blommor, hjärtan eller andra symboler som står för ro, frid och harmoni. Vik ihop lappen och sätt den över lågan på ljuset. Medans lappen brinner, så tänker ni (vill ni, så prata högt. En del tycker det känns löjligt att göra det. Det går lika bra oavsett hur ni gör))på erat hus och hur ni vill ha det hemma. Jag brukar säga/tänka "Det här är MITT hus och här vill jag ha ro. Jag vill inte ha er här och jag vill inte bli störd" Tänk er en mental "bubbla" som ni drar över huset, så att ni liksom stänger in er i den bubblan. Gör inte som jag och säg "Ni får gärna vara här, bara ni inte stör mig". Det fungerar ett tag, men snart är det full cirkus igen. INGEN obehörig har något i erat hus att göra. Speciellt viktigt är det om någon av er "plockar" med er folk hem.
Blir Michelle rädd och känner att någon eller något är hos henne, så har hon två val. Ett: Fråga! Vad vill ni? Vem är det? Hon måste dock vara berädd på att det kanske händer något. Många gånger är det ju någon som behöver hjälp. Det är ju därför vi "med gåvan" blir uppsökta oftare än andra. Vi märker ju dem *smile*. Två: Tala om MYCKET bestämt högt eller "i huvudet" att nu vill jag vara ifred "GÅ HÄRIFRÅN, Här har du inget att hämta.

Jag har varit arg många nätter ska ni veta och skrämt upp min man många gånger *skrattar*. Nathalie har nog också ärvt mina egenskaper för hon är som jag var när jag var liten. Mörkrädd, hör saker, ser saker och "drömmer" mycket mardrömmar. "Mamma? Vad är det som låter?" Mamma? Det är något?" "Mamma! Jag är rädd för något?" Hon är bara tre år.
Lycka till och fråga mig gärna mer om ni vill ha hjälp med något.
Ett tips till. Jag har faktiskt en ängel i varje fönster. De sitter där för att inte släppa in svarta krafter;-)

Kramis

http://www.malinheden.se

 
Eva

Eva

28 november 2008 11:40

Ja, jag kanske får testa detta om Michelle inte lär sig att hantera det. För min del gör det inget att "någon" är här, så länge "det" inte gör något elakt. Jag tycker bara det är lite spännande... ;). Ha det så bra, kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards