Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Lilla mormor......

Av Eva - 27 december 2008 11:57

Mormor är jätte dålig. Dom ringde från sjukhuset till mamma igår kväll och berättade det så jag och mamma var in en sväng. Det gick inte att få kontakt med henne. Morfinet hade börjat gå ur så hon hade jätte ont.

Stackars mormor...man vill inte att hon ska ha ont. Vi trodde inte att hon skulle klara natten, men hon kämpar ännu.

Dom överväger om dom ska sätta in så mycket morfin att hon bara somnar in. Det är nog det bästa för henne, då slipper hon ha ont och hon kommer inte att vara medveten om vad som händer.

Det går inte att få henne frisk nu för kroppen håller på och ger upp. Hon är 93 år och har ont överallt, blodtrycket är jätte lågt, har lunginflammation och en infektion i kroppen, hon kan inte äta och har inte kunnat äta ordentligt på länge eftersom hon har haft så ont i magen.

Det går inte ens att få i henne medicin idag för hon vill inte öppna munnen. Usch...jag tänker så på mamma. Hon har inga andra syskon utan är helt ensam. Tur att hon har oss barn.

Det verkar som julen ska vara en dyster tid för vår familj. Pappa gick bort dagen före julafton för 5 år sedan och nu är det mormor.

Mamma ska höra av sig så fort hon hör något mer om mormor.....denna dag blir bara en lång väntan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards