Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Tisdag

Av Eva - 30 december 2008 17:05

Så var det snart nytt år igen och jag kan inte låta bli att fundera på vad detta år bär med sig.

2008 har varit ett sorgens år, men det har även varit mycket glädje.

Jag har mist nära och kära, men även fått en son att glädjas åt.

Man vet aldrig vad som händer i framtiden och tur är väl det, men lite nyfiken är man ju trots allt.

Jag var och spådde mig hos Heikki Vesa för ca 4-5 år sedan och det är inte mycket som stämt med hans spådom :) Vi skulle köpa en villa, typ en mindre herrgård ( är en dröm) och än så länge bor vi kvar i lägenhet, jag skulle få barn ganska snart ( tycker inte 4-5 år är snart) m.m

Jag spelade in hela samtalet och jag måste nog ta fram bandet och lyssna på det någon dag.....hm...förresten, har ju ingen bandspelare längre så hur ska det gå till ;)?

Jag hade en jätte gammal bandspelare med mig när jag spelade in honom och mitt i allt så verkar det ha blivit något fel på den för det går bara fortare och fortare och till slut låter det som en smurf pratar "skrattar".

Många är vi som har lyssnat och skrattat till detta.

Jag måste försöka få tag i en bandspelare för nu känner jag verkligen för att lyssna på det igen.


Vi var och handlade på Kvantum idag och jag trodde jag skulle få panik. Alla och då menar jag verkligen Alla, är ute och nyårshandlar idag. Är det några som behöver bygga ut så är det dom. Det blir som en flaskhals när man kommer in bland frukt & grönt. Folk bara står mitt i gångarna och är ivägen överallt. Tur att jag inte är gravid för då hade jag nog blivit galen och kört över någon med vagnen... ;) Höll nästan på att slå till en person som var ivägen när jag var gravid, hade inget tålamod alls då. Hur man kan bli.

Vi har ätit potatisgratäng och kassler idag. Jätte gott! Det var Michelle som vill ha detta men när vi sen skulle äta så åt hon nästan ingenting. Hon åt frukost mitt på dagen idag för hon kan sova hur länge som helst nu för tiden så då var hon inte hungrig när vi skulle äta. Jätte smart!


I morgon ska vi till Cilla och Henke i Österbybruk och äta god matt, dricka lite vin  ( jag i varje fall, Johan kör ), spela lite spel och ha det allmänt mysigt. Hoppas Martin är på bättre humör då så man slipper kånka omkring på honom hela tiden. Han har ju så svårt att slappna av när det är massor av folk runt omkring och jag kan tänka mig att det är livat hos dom med alla barnen. Sen har vi ju tänderna som spökar oxå.

På nyårsdagen ska vi åka en sväng till Västerbol....äntligen, har saknat stugan länge. Mamma, faster Maggan och Benni åkte dit redan idag så då har dom eldat så det är varmt och skönt när vi kommer. Värst blir att gå på utedasset....burr...man fryser ju nästan rumpan av sig.

Det skulle ha varit kul att sova kvar, men Martin är för liten för det.

Det blir bara jobbigt för honom och för oss.

I sommar kommer det kanske att gå bättre, för det första är det varmt och skönt och sen har han blivit äldre och har förhoppningsvis lättare för att somna borta.


Nu börjar Glamour så Tjingeling!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards