Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under december 2008

Av Eva - 26 december 2008 17:12

Har varit iväg och köpt jeans på Gina idag. Jag lånade Michans under julhelgen och dom var så sköna så jag var tvungen att köpa likadana. Då blir Michan glad också för hon var lite sur för att jag lånade hennes ;).

Annars har vi bara tagit det lugnt idag. Martin har sovit bra både i natt och idag. Stackan har väl 2 dgr att ta igen eftersom han inte sover så bra borta.


Mormor är på sjukhus. Hon ramlade omkull på natten mellan julafton och juldagen. Hennes blodtryck är så lågt och dom tror det var därför hon ramlade. Nu gör dom allt för att få upp blodtrycket igen för det låg på 75/40 och det är inte mycket. Blodet kan väl knappt röra sig framåt då???

Dom röntgade ryggen på henne eftersom hon fick så ont där, men det fanns inga frakturer som tur var. Mormor är 93 år gammal och hennes kropp börjar ge upp nu. Hon har ont överallt och kan knappt röra sig. Det är så synd eftersom hon är helt klar i huvudet.

Hoppas hon snart mår bättre och får åka hem.


Tjingeling




Av Eva - 25 december 2008 22:46

Så där, då var äntligen allt julfirande slut :). Har varit hos mamma och ätit julmat och delat ut ännu fler klappar.

Martin hade lika svårt att slappna av idag, han är en liten "hemma är bäst" pojke. Han somnade i bilen på väg hem och jag hade inte hjärta till att väcka honom med att klä på honom pyjamas så nu ligger han och sussar vidare i sina vanliga kläder. Jag bytte i varje fall en blöja och det är ju huvudsaken.

Usch så man har ätit en massa julmat i 2 dagar. Konstigt nog är jag hungrig nu igen, men nu får det va. Det blir en kopp kaffe istället. Mamma kokar sitt kaffe och det är jag inte så förtjust i så jag måste ha en kopp bryggkaffe nu innan jag går och sover.

Ska snart gå och lägga mig och läsa, är på bok 23 i Sagan om isfolket så nu är det bara hälften kvar ;). Dom är riktigt bra...skulle vilja läsa mer men av någon konstig anledning så hinner jag inte med ;).

Man har ingen tid till sig själv längre och det saknar jag jätte mycket.

Allt är så omständigt nu för tiden, det är knappt man vill åka bort med Martin för det är sånt liv innan man har fått ut honom till bilen så jag blir alldeles svettig.....! Han hatar att få på sig utekläder och mössa är det absolut värsta han vet. Killen har ju röstresurser oxå...hm!!

Det är min tur att gå upp med Martin i natt så jag lär nog få krypa till kojs om jag ska orka. Nu när J är ledig över julen så tar vi varannan natt. Det är riktigt skönt! Då får jag sova lite jag oxå.


Natti natti

Av Eva - 25 december 2008 09:54

Skönt att Julafton är förbi :). Idag ska vi åka till mamma och fira Jul igen.

Det är ju alltid kul att öppna julklappar och Martin är för liten för att öppna sina så vem får öppna dom?? Jo jag ;).

Martin fick leksaker, kläder, en Dalahäst som Stefan hade målat själv där han hade skrivit in Martins födelsevikt och längd på. Jätte fin!

Han är så otroligt duktig på att måla Dalahästar. Han jobbar extra med att måla sånna.

Martin var inte på så glatt humör igår, men det var väl för stökigt för honom för att han skulle kunna slappna av. Mycket folk och livat.

Vet inte vad det var med honom igår, han kräktes ganska mycket. Fick byta kläder på honom två ggr. Hoppas det inte är lika idag.

Tror inte det var kräksjukan, men något var det.

Jag vägde honom här hemma igår och hm......här väger han 7800 g...om jag då drar bort ca 200 g så brukar det stämma med BVC. ( Han hade kläder på sig)...nu vill jag att han stannar av lite i vikt för han växer alldeles för fort. Han är tung att bära på och kläderna växer han ur i rasande fart. Vart ska detta sluta? Han är ju bara lite mer än 3 mån. Han väger nästan lika mycket som Michelle gjorde när hon var 1 år :).

Smeknamnet "Dunderklumpen" lär nog hänga med ett tag.


J ligger och sover ännu, men funderar på att väcka honom nu för jag är sugen på lite frukost.


Av Eva - 23 december 2008 14:44

Usch, var iväg och handlade idag, men man skulle ha hållt sig hemma. Jösses vad med folk överallt. Höll på att krocka i en rondell och hade jag haft en skitbil så hade jag kört på för det var inte mitt fel. J-a gubbe som inte lämnade företräde..."morr"!!! Jag svor kan jag lova.

Sen när jag skulle backa ut från parkeringen så stod det typ 4 bilar och väntade på min parkering och dom stod så illa att jag knappt kom ut. En stod precis bakom och jag fick verkligen användning av mina backsensorer. En jäkla bra uppfinning måste jag säga =).

Jag undrar vem som fick parkeringen ;0.

Vi tog en promenad till Chilli idag i det fina men ack så kalla vädret...blåste som sjutton och jag trodde Martin skulle somna i vagnen. Pyttsan...han skrek hela vägen så när vi kom in fick vi ta upp och bära honom. Både Johan och jag börjar få ont i ryggarna nu....fick köpa Voltaren till Johan som har så ont i ryggen att han knappt kan böja sig. Själv kan jag knappt vrida ryggen....!! Det är ingen liten grabb att bära runt på :).

Vi köpte lite fler julklappar som kanske egentligen inte hade behövts, men men det är ju bara jul en gång om året.

Ska ta in granen och klä den snart....blir plastgran i år för vi har inte orkat köpa en riktig gran. Vi hade en kungsgran förra året och den var jätte fin.

Ska värma på lite glögg så man får lite julstämning här hemma. Jag är inte en sån som julpyntar speciellt mycket, jag byter till röda gardiner i köket och tar fram julstjärnor till advent, men tomtar och annat kraffs får vara. Jag hatar tomtar.....får nästan panik om jag går in i ett rum fullt av sånna.

Nu ska jag slå in lite paket.


God Jul & Gott Nytt År på er alla.


Kungsgranen vi hade förra året. Observera katten i bakgrunden som gärna vill hoppa i julsakskartongen ;)


Av Eva - 22 december 2008 16:53

Nu kan jag äntligen skriva om det "tråkiga" jag skrev om för ca 1 vecka sedan. Det företag vi arbetar för har blivit uppköpta av ett amerikanskt bolag. Ryktet började som sagt gå innan något var klart, men vi kände åt vilket håll det lutade. Självklart blev man jätte orolig och jag har gått med en klump i magen i över en vecka.

Det känns lite bättre nu för det verkar som det inte blir så stora förändringar, men givetvis drabbar det en del områden. Nu är man bara glad att man har jobbet kvar och sen får vi se vad som händer. Det verkar som vår produktion ska vara kvar och då hoppas jag även den administrativa personalen som jag tillhör också får vara kvar.

Det är bara att hålla en tumme.

Oj, nu vill Martin vara med och kika lite.

Tjingeling!!




Av Eva - 21 december 2008 23:23

Så har man fått ännu en dag att gå. Julen närmar sig med stormsteg. Var och handlade julklappar och herregud, man är ju inte direkt ensam i butikerna ;). Hur folk parkerar....!!! Det finns gott om parkeringar lite längre bort, men folk ska köra så j-a nära att om dom kunde så skulle dom köra enda in i butikerna. Är folk så lata att dom inte orkar gå en bit....ja jisses. Inte undra på att Sveriges befolkning blir tjockare och tjockare.

Nu är ju inte jag den som "älskar" att träna och gå långa promenader heller, är ganska lat av mig oxå, men att bara "tappa bilen" vart som helst, ja där går gränsen.


Ska sätta mig och massera fossingarna nu....vete sjutton vad som hände när jag var och handlade idag, känns som senorna är för korta mitt under fötterna, skär som knivar när jag går. Så som jag har trampat runt med Martin i 3 mån så är det kanske inte undra på att dom protesterar :)

Ha det så bra alla vänner..........Kram och godnatt!



Av Eva - 21 december 2008 07:37

Så var det slut på "sova hela natten" för oss :(.

Martin vaknade runt 4 i morse och sedan dess har han varit vaken. Johan gick upp med honom först med kl 7 tog jag över. Gääääääsp!!!

Förstod att det var för bra för att vara sant.

I och för sig så sov Martin mycket igår på dagen och det var nog en effekt av vaccinationsprutan han fick i fredags.

Ska ta mig iväg och köpa dom sista julklapparna idag. Det är svårt när man inte ens vet vad man ska köpa till vissa och jag har så dålig fantasi när det gäller sånt, men jag hittar väl på något.

Kan inte riktigt förstå att det är Jul om några dagar, det har gått så fort.


Nu ska jag gå och roa Martin lite, han har börjat ledsna att sitta i sin vagn framför teven nu :).


Av Eva - 20 december 2008 20:10

Ikväll har vi varit och firat svärfar som fyllde år i torsdags. Han fyller år på samma dag som min mamma så vi får alltid fira dom på olika dagar.

Har inte gjort ett skit annars.

Martin har sovit hela natten i natt oxå :). 4:e natten i rad. Mycket skönt!

Passade även på att sova på dagen när Martin sov så nu känner jag mig ganska utvilad.


Jag blev så glad idag. Jag har äntligen hittat min älsklingsparfym igen =).

För ca 3 år sedan köpte jag en parfym som heter Bvlgari au the blanc i Kista gallerian och det blev en favorit. Det var så många som tyckte jag luktade gott när jag använde den :).

När den tog slut så var jag till Kista igen, men då fanns den inte mer :(.

Idag tog jag fram flaskan igen ( ser ut som en puck) och började att titta efter ett namn eftersom Bvlgari har så många olika parfymer. På en liten lapp under flaskan så kunde jag utläsa "au the blanc". Sökte på internet och då finns den fast i en annan flaska. Ringde Parfymerian i St Per eftersom dom är dom enda som säljer Bvlgari och tjejen jag pratade med bekräftade att det är samma parfym, men att dom inte säljer den där. Jag var den andra under dagen som ringde och frågade efter denna parfym.

Hon sa att Bvlgari sålde alla sina parfymer i 25 ml som såg ut som puckar för några år sedan, men att dom sedan tog bort 25 ml och säljer bara större och då är dom i andra flaskor. Jag blev så glad!! Hon sa att hon kunde specialbeställa en åt mig och jag sa att jag i sånt fall skulle höra av mig igen. Gick ut på internet och kollade eftersom jag trodde jag skulle få tag på den där, men det verkar lättare sagt än gjort så det lutar nog att jag får ringa och be dom beställa den till mig.

Tänk vad så lite kan göra en glad ;).

Den luktar helt underbart, luktar så där lagom, inte tung så man får ont i huvudet. Tunga parfymer är det värsta jag vet. Tänk att hamna bredvid någon som har vräkt på sig en tung parfym. Då får jag panik...huvudet börjar göra ont och jag vill bara kräkas...!! Blä.






Ovido - Quiz & Flashcards