Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under december 2008

Av Eva - 5 december 2008 14:27

Är det någon som vet hur man kan skrämma bort Kajor? Dom håller fortfarande på och väsnas om nätterna. Ett tag lugnade dom ner sig och det var kanske bara 50-60 st, men nu är dom flera hundra igen :( j

ag provade att fotografera med blixt på balkongen ( det skrämmde bort dom en gång) men som sagt, det är en smart fågel så dom går inte på det längre.

Johan var in på internet och laddade ner rovfågelläten och lade in dom på mobilen som han sedan spelade upp på balkongen... he he he grannarna måste tro vi är galna.....tyvärr så funkade inte det heller, men jag har svårt att tro att dessa Kajor någonsin har hört dom rovfåglar som Johan spelade upp ;) så hur ska dom veta hur dom låter "smile".

Jag vill dom inget ont, men jag vill heller inte höra deras oväsen om nätterna. Ska jag behöva låna en motorsåg och såga ner hela buskaget....vilken syn! Nej, då blir inte kommunen glad på mig.

Så har ni några tips så blir jag glad.

Tjingeling


Av Eva - 5 december 2008 13:28

Man blir inte sysslolös i helgen i varje fall. Ikväll ska jag till mamma på "syjunta" julavslutning, i morgon ska vi först försöka ut och leta efter en present till lillebror som fyller år på söndag, sen ska vi försöka hitta 80-tals kläder till Johan på någon secondhand butik ( ska på 80-tals fest på torsdag med jobbet) och kl.17 ska vi vara hos Linda och Peter. Sen på söndag ska vi fira lillebror som fyller år men innan vi åker ut till honom ska vi kanske lämna babykorgen hos Johans föräldrar. Får inte plats med den hemma och Johans syster vill låna den eftersom dom väntar smått till våren.

Full fart alltså.


Snacka om att tiden går fort när man går hemma och är föräldraledig. Man hinner ju inte göra någonting. Det är så mycket jag skulle vilja men dygnets timmar har för få timmar. Hade tänkt att sy upp dom röda panelgardinerna men dom ligger fortfarande ouppackade :).

Har duschat idag =), jag brukar i och för sig göra det varje dag, men dom senaste 11 veckorna har jag fått göra det på kvällen och hur "schnygg" blir man när man går och lägger sig med blött hår ;). Ser ut som ett ruffs då.

Det var skönt att kunna göra i ordning håret för en gångs skull. Nu kanske jag kan ha det utsläppt och inte uppsatt som jag annars får ha det.

Oj, nu vaknade Martin, så var det slut på det roliga då!!



Av Eva - 4 december 2008 17:26

Jag blev så sugen på sushi i morse och eftersom jag visste att det var "sushidag" på jobbet så var jag och Martin dit. Det var gott ska jag säga. Tänk att man skulle bli så galen i sushi, det trodde man inte för 2 år sedan då jag inte hade en tanke på att äta det.

Köpte en julklapp i shoppen på jobbet eftersom vi har "syjunta" avslutning i morgon. Då brukar vi byta julklappar med varandra.

Perfekt, då slapp jag åka iväg och fixa det.

I morgon tänkte jag lämna Martin hos Johan och åka själv. Så skönt det ska bli. Då kan jag äntligen slappna av ett tag, det behöver jag efter en hysterisk vecka :).

Nu börjar Glamour, så Tjingeling.



Av Eva - 4 december 2008 08:27

Åh så jag längtar till stugan på landet. Vill att det ska bli vår så man kan åka dit. Visst kan man åka dit nu på vintern oxå, men det är inte så kul att gå på utedass mitt i vintern. Vi brukar åka dit vid nyår och till påsken, men då har mamma eldat ett tag så det är varmt och skönt när vi kommer =).

Den enda värmakällan är vedspisen i köket och sen brukar vi ställa dit ett oljeelement.

Det är så tyst och fridfullt där, man kan verkligen slappna av och bara njuta.

Hittade några bilder från stugan i vinterskrud.



Av Eva - 2 december 2008 15:21

Idag är det ingen bra dag, det regnar ute, Martin är sjuk, ledsen och kinkig, jag är på uruselt humör, Michelle kom hem och vägrade hjälpa mig med Martin, ja allt känns bara skit idag.

Så fort Johan kommer hem från jobbet så tänker jag åka iväg, måste hemifrån ett tag, annars blir jag galen.

Jag tänkte leta efter en snygg adventstjärna som jag kan ha i sovrummet, behöver nog kanske handla lite kläder oxå, det piggar alltid upp.

Ingen idé att jag skriver något mer idag, jag spyr bara galla över allt ändå och det är inte roligt att läsa.

Tjingeling



Av Eva - 1 december 2008 18:22

Var till läkaren med Martin idag. Han är så rosslig i luftvägarna och det piper när han andas. Dom sa att det kunde vara RS virus eller vanligt virus. Det kan vara så att han även har förkylningsastma som sin pappa.

Han har ingen feber, men det låter ansträngt när han andas. Han fick inhalera luftvägsvidgande 3 ggr och så fick han kortison. Han blev nog lite bättre efter det. Usch, man känner sig så hjälplös när man inte kan göra något. Det är bara att hoppas han blir bättre snart.

Jag tror inte det är RS viruset, både Johan och Michelle har varit förkylda så det är nog deras förkylning han har fått.

Låter han likadant i morgon så fick jag komma och inhalera honom igen om jag ville. Man kunde även åka till akuten om det blev värre på natten.

Just nu sover han så jag ska passa på att surfa runt lite.

Tjingeling

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards