Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Eva - 1 januari 2009 21:56

På nyårsafton var vi hos Cilla och Henke och åt jätte god mat. Vi spelade spel och hade det trevligt. Spelet "Med andra ord" rekommenderar jag starkt, det var skit kul. Även en sådan oallmänbildad person som jag klarade av det "smile".

Martin var inte på glatt humör, han hade magknip och skrek som en stucken gris halva kvällen. Han kan inte slappna av när vi är borta så det är jätte jobbigt att få i honom mat och att få honom att sova. Han somnade innan vi skulle åka hem och då fick Johan sitta med honom i famnen på övervåningen medans jag var nere och sjöng Singstar ABBA :).

Riktigt roligt, men som sagt, man sjunger hellre än bra.

I dag var vi först till min faster Kerstin och hälsade på. Kusin Alex med familj är uppe och hälsar på och vi ville så gärna träffa dom. Det blev bara en snabb fika innan vi for vidare till Västerbol "stugan".

Där var det varmt och skönt, mamma, Maggan och Benni eldade för fullt och dom hade ett elelement på i kammarn. Tror det var 24 grader inne :). Värst var när Michan och jag skulle på dass, det var kallt ska ni veta. Burr!

Martin fick magknip ikväll också och man tycker så synd om honom eftersom ingenting verkar hjälpa. Det släppte efter ett tag och då somnade han i min famn. Lade ner honom för att vi skulle äta, men han vaknade direkt så Johan och jag fick äta i skift som vanligt ;).

Vi blev inte så långvariga där för vi ville hem så Martin får somna för natten här hemma. I natt kom han ur rutinerna och det är bara jobbigt då.

Jag längtar till sommaren då vi kan börja vara vid Västerbol igen. Visst är det mysigt att vara där på vintern också, men det är så mycket enklare på sommaren.


Vi har svullat fet och god mat 3 dgr i rad så i morgon får jag nog göra något som är kalorisnålt. Har säkert gått upp 2 kg dessa dagar :).

Nu ska jag försöka få lilla Martin att sova för nu börjar han bli trött hör jag.

Tjingeling



Ovido - Quiz & Flashcards