Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Eva - 10 januari 2009 19:20

Idag har vi lastat alla mormors möbler och kört hem allt till mamma. Sen ska massor kastas men sopstationen hade inte öppet idag.

Martin var hos farmor och farfar under tiden och han hade blivit helt hysterisk....han blir så när han kommer bort. Det finns ingenting som tröstar utan han skriker i högan sky. Han avskyr att vara borta. Nästa gång farmor och farfar ska vara barnvakt är när vi ska på min mormors begravning, men då får dom vara här hemma. Kanske går det bättre då.

Jag drar mig verkligen för att åka bort med honom eftersom han blir så här. Jag var så nervös när jag var till jobbet och hälsade på igår, men då gick det faktiskt bra. Tror han blir spänd och stressad av att vara borta.

Visst måste vi åka bort ibland så han vänjer sig att vara borta, men just nu orkar jag inte.

När vi kom hem så blandade jag i ording en smakportion gröt med mangopuré och det gillar han verkligen. Han gapade som en liten fågelunge och ville bara ha mer. Han åt upp allt :)

Så småningom så kanske vi kan byta ut ett mål ersättning mot gröt. Det borde mätta längre.

I morgon ska vi bara ta det lugnt hemma, städa, tvätta och sen bara softa. Ska bli så skönt.

Michelle hade tydligen varit hem och hämtat något medans vi var borta och hon hade gått in med skorna på så golven var fulla av lera när vi kom hem "morr"....så glad man blir på sånt!!! Hur svårt ska det vara att ta av skorna när man går in??? Det borde vara den mest självklara sak......

Nu ska jag surfa vidare och se vad som hänt i världen idag.


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards