Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Eva - 17 januari 2009 21:45

Martin spanar in Alice



Martins söta små tossor som han fick av lillebror och Johanna i julklapp



Nya babygymmet


Av Eva - 17 januari 2009 17:47

Vilken tråkig dag det har varit idag, men man har ju bara sig själv att skylla som inte hittat på något ;)

Var iväg och handlade en sväng, köpte ett litet babygym för Martins julklappspengar. Det här kan man flytta med sig överallt och det är lite smidigare än det stora babygymmet han har.


Jag skulle försöka få undan min smyckesverkstad till förrådet idag, men gav upp för jag hade ingen kartong att lägga det i. Jag behöver platsen till andra saker och det tar nog ett tag innan jag börjar göra smycken igen. Har haft uppehåll i snart 11/2 år. Tiden går åt ändå kan jag säga.

Det är så mycket jag skulle vilja göra, läsa, göra smycken, brodera, virka och så skulle jag vilja börja med min släktforskning igen som har legat på is länge, men jag får vänta några år tills Martin är större.

Släktforskning tar tid och är ett evighetsprojekt och det är riktigt roligt och intressant att se vilka människor man har haft i sin släkt. Allt från lösdrivare till nämndemän ;)

Man blir väl förhoppningsvis pensionär någon gång, då kanske man har tiden. Det är oftast äldre personer som håller på med släktforskning och när jag tillbringade varje ledig tid nere på Landsarkivet så kände jag mig yngst.

I och med att så mycket finns på nätet numera så kommer det nog bli allt fler yngre som börjar släktforska.

Alla kyrkoböcker finns snart att se på Internet. Allt som krävs är att man köper ett abonnemang.


Så här fin blev Martin i sin nya overall. OBS! Kolla in vad han har rivit sig själv på näsan i natt, ser ut som han varit i slagsmål. Fick klippa och fila hans naglar idag.

Ovido - Quiz & Flashcards