Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Eva - 18 januari 2009 20:57

Så har man tagit nattvarden ikväll. Det var inte igår ska jag säga. Jag tror inte jag har tagit den sedan jag konfirmerade mig. Nu för tiden doppar dom oblatet i vinet istället för att dom dricker rakt ur kalken. Tur att man inte gick först så man kunde se hur dom andra gjorde.

Dom läste upp mormors namn och ett annat namn och det var vi närstående ( 7 st), präst, kyrkovärdinna,kyrkovärd, kantor, kyrkovaktmästare och prästfru som var där så vi var inte så många.

Det bjöds på kyrkkaffe efteråt och det stannade mamma och jag på. Sen var vi till mormors lägenhet och hämtade dom sista sakerna.

Nu måste jag gå och byta en härlig bajsblöja för nu har Martin stånkat ett tag :). Det var kanske mer än ni ville veta, men ja, så är det i varje fall.

Tjingeling


Av Eva - 18 januari 2009 12:03

Jag ska följa med mamma på Tacksägelsegudstjänst ikväll. Vet inte riktigt vad den går ut på, men dom ska läsa upp mormors namn eftersom hon gick bort ganska nyligen. Det är inte i kyrkan utan i församlingshemmet. Tydligen så är det inte så många som går på sånt och dom kan inte värma upp kyrkan bara för några personers skull. Är det några som går på gudstjänster nu för tiden?? Eller går man bara på bröllop, dop, begravningar och konfirmationer? Jag ska erkänna att jag inte är någon stor besökare av kyrkor, även om jag kan känna en stor trygghet och lugn i en kyrka. Tro kan jag göra ändå utan att behöva söka svar i bibeln. Jag började att läsa Gamla testamenten en gång, men blev så förbannad att jag inte kunde läsa vidare. Det var ett kvinnoförtryck utan dess like. Det var mest av nyfikenhet som jag började att läsa. Jag ska ge mig på Nya testamentet någon gång, dom säger att den ska vara bättre att läsa.

Nu ska jag passa på att ta en dusch när Martin sover.


Tjingeling


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards