Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Bildkavalkad

Av Eva - 26 januari 2009 23:16

Jag har gått igenom en massa gamla bilder och eftersom jag inte har något att skriva om ikväll så tänkte jag lägga upp en liten bildkavalkad här.

Obs!! Det är bara en massa djur..... :)

Cilla, bläddra ner till hundvalparna...! Du blir kär på nytt.


Min heliga birma Alice (Kyrkskolans High Hope)


Min heliga birma Ozzy (Kyrkskolans Oro Orsini)


Här har vi båda två tillsammans. Alice är mamma till Ozzy.


Så här kan det se ut om man vänder ryggen till :) Det är tur man torkar bordet varje gång vi ska sitta och äta där.


Finn ett fel!!


Här ser ni vad som fanns i lådan......! Tokkatt ;)


Mammas hund Laisa och Dickens hundar Pauline och Vilma. 


Vilma...lilla sötnos.


Emma, min papegoja som jag omplacerade i en jätte gullig familj i Storvik.

Tyvärr blev Emma sjuk och gick bort i oktober 2007.

Tack Camilla för dom fina åren hon fick hos er!


Jag är på besök och hälsar på Emma.


En av hundvalparna hos Camilla.


Ännu en hundvalp hos Camilla.


Måste bara visa denna tupp...ha ha ha, har aldrig sett något som ser ut så här :).  Ägare, Camilla.


Min kusin Lindas Nordsvensk Lukas....Är han stor eller???? Tänk honom har jag ridit i full galopp....det var inte meningen att han skulle galoppera.

Min mamma sa att det dånade i marken när vi kom i fullt ös.

Jag var bara glad att jag satt kvar och inte ramlade av.

Det var nog en syn för gudarna....:)


Denna bålegeting drottning hittade min farbror Benni i lillstugan vid Västerbol, han skulle vara snäll och ta ut den och fick ett stick i fingret.

Aj aj aj!!! Efter det blev bålgetingen alldeles groggy och då kunde vi ta bilder på den.

Jag trodde inte det fanns så stora getingar, den var enorm.


En liten fladdermusbebis som vi försökte rädda livet på. Han satt på husgrundet mitt i solen en morgon när vi vaknade. Lilla stackarn...!

Han hade försökt lära sig att flyga på natten, men störtlandat. Vi har massor av fladdermöss i väggen vid Västerbol.

Vi satte honom i skuggan och jag försökte få i honom vatten, det var inte det lättaste. Munnen var så liten.

Vi var tvugna att åka hem denna dag och kunde inte ha koll på honom, så vi satte honom i ett träd i skuggan och hoppades mamman skulle hämta honom på natten, men när vi kom dit efter 2 dgr så satt han död i trädet.

Så tråkigt... :( Men vi försökte i varje fall.


Så där, då var min bildkavalkad slut, blev en hel del.

Nu ska jag gå och tutta kudde.

Tjingeling




 
 
M

M

26 januari 2009 23:45

Grym fina bilder!

http://auroranebulosa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin Hedén

27 januari 2009 00:15

Å vad många härliga bilder. Den bästa är ju när katten gjort inbrott hos kaninen *skrattar*. Katter är verkligen helt otroliga.........

 
Cilla

Cilla

27 januari 2009 14:16

Gulliga valparna! Jättefina bilder vännen, hörs på luren någno kväll va??
Kram Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

27 januari 2009 15:00

Malin,
Jag trodde att Ozzy skulle fastna när han kröp in i Tottes låda :). Totte är Michelles kanin som hon har hemma hos sin pappa, men vi var kaninvakt när dom stamrenoverade lägenheten. Ozzy tyckte om Totte och jag kan säga att Totte tyckte om Ozzy för han blev helt galen när han fick träffa honom. Då skulle han försöka para sig med honom :)
Det såg ganska kul ut.

Cilla,
Ja vi hörs på luren någon dag. Måste försöka träffas någon helg. Spela lite spel och dricka lite vin ;)

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

29 januari 2009 15:49

Jag föll för tuppen.. så totalt förälskad.. :)

http://www.bijeda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards