Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Eva - 28 januari 2009 23:07

Ikväll har jag kollat igenom gamla mail och hittade detta som jag fick av min pappa för ganska länge sedan. Jag tycker den är väldigt fin och jag önskar att jag hade kramat min pappa mer än vad jag gjorde när han fortfarande var med oss.

Kram pappa, älskar och saknar dig.

You are always on my mind....



Det finns något i en kram.

Den värmer om hjärtat, den välkomnar oss hem.

Den gör det lättare att skiljas åt.
En kram är ett sätt att dela glädje och sorg eller ett sätt för en vän
att visa att dom gillar dig för att du är du.

Kramar är till för alla som vi bryr oss om.

Från mormor till din granne eller din nallebjörn.

En kram är något fantastiskt.

Den är det perfekta sättet att visa något.

Att visa kärlek som är svår att uttrycka i ord.

Det är underligt vad en kram kan göra för välbefinnandet.
Den fungerar överallt och på alla språk.

Kramar behöver ingen utrustning, reservdelar eller batterier...

Öppna bara dina armar och ditt hjärta.



Av Eva - 28 januari 2009 21:13

Det okända började idag...."I like", men tyvärr så var det inte så spännande denna gång. Jag gillar mer när dom är hemma hos någon och inte i en restaurang som dom var idag.

I morgon kör vi igång "syjuntan" igen...man skulle kanske ta med sig stickningen för en gång skull, men man har ju inte tid med sånt, då missar man så mycket skvaller ;).

Jag rev upp hela stickningen när jag "stickade utan stickor", men tänkte börja om igen och försöka sticka hårdare denna gång.

Det är min faster Kerstin vi ska vara hos denna gång, hon bor en bit utanför Alunda så det är en bit att åka. Martin får vara hemma med Johan för jag känner att jag behöver komma iväg själv.

Ska forstätta kolla på Made in Sweden nu.


Tjingeling för ikväll

Av Eva - 28 januari 2009 16:54

Vet ni vem jag mötte idag????

Jo, kärringen på rullator. Denna gång kom hon inte och gick i rondellen där jag mötte henne sist utan lite längre bort. ( Hon ska vara glad att jag inte körde över henne då som jag skrev i ett annat inlägg för ett tag sedan). Dock kom hon från en jätte stor rondell vid en avfart vid E4:an och var på väg mot nästa. Hur dum får man vara??? Bilen som åkte bakom henne körde med varningsblinker på...ha ha ha. Jag förstår inte vart hon kommer ifrån. Det finns inga hus i närheten. Hon kanske kom via E4:an "skrattar". Det är ett under att hon lever så som hon verkar gå omkring på stortrafikerade vägar. Hon kan inte ha alla bestick i lådan!!


Tjingeling


Av Eva - 28 januari 2009 16:14

Det var jätte kul att få träffa Linda idag för det var alldeles för länge sedan vi sågs. Vi drack kaffe, åt bulla och pratade gamla minnen ;). Stackarn har brutit armen så hon var lite handikappad.

Martin var på glatt humör och han försökte charma in sig hos henne.

Förlåt Linda, för kräkan i soffan.

Brorsan opereras i dag, men jag har inte hört något än om hur det har gått.

Han skulle bara få lokalbedövning så han slapp bli sövd.

Jag ska ringa honom snart och höra om han har kommit hem.

Nu kom Johan hem, ska prata lite med honom.


Tjingeling




Av Eva - 28 januari 2009 08:37

Gääääääsp! Tänk om jag hade kunnat få sova nu medans Martin sover, men det har jag inte tid med idag. Vi ska åka och hälsa på Linda idag så jag måste passa på att äta frukost och göra mig i ordning nu när Martin sover.

Vädret är fortfarande lika grått och trist och jag längtar efter sol och värme. Man blir så mycket piggare när solen skiner. Det är otroligt vad humöret anpassar sig efter vädret :)

Ska packa skötväskan nu, den har blivit min sk "handväska" nu för tiden. Det går inte att släpa med sig två väskor när man ska iväg med Martin.

Det är bara det nödvändigaste som får plats och tur är väl kanske det. Min vanligt handväska är full av så mycket ( onödiga prylar enl. Johan) grejjer, men det är ju saker som kan behövas ;)


Tjingeling 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards