Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under januari 2009

Av Eva - 28 januari 2009 21:13

Det okända började idag...."I like", men tyvärr så var det inte så spännande denna gång. Jag gillar mer när dom är hemma hos någon och inte i en restaurang som dom var idag.

I morgon kör vi igång "syjuntan" igen...man skulle kanske ta med sig stickningen för en gång skull, men man har ju inte tid med sånt, då missar man så mycket skvaller ;).

Jag rev upp hela stickningen när jag "stickade utan stickor", men tänkte börja om igen och försöka sticka hårdare denna gång.

Det är min faster Kerstin vi ska vara hos denna gång, hon bor en bit utanför Alunda så det är en bit att åka. Martin får vara hemma med Johan för jag känner att jag behöver komma iväg själv.

Ska forstätta kolla på Made in Sweden nu.


Tjingeling för ikväll

Av Eva - 28 januari 2009 16:54

Vet ni vem jag mötte idag????

Jo, kärringen på rullator. Denna gång kom hon inte och gick i rondellen där jag mötte henne sist utan lite längre bort. ( Hon ska vara glad att jag inte körde över henne då som jag skrev i ett annat inlägg för ett tag sedan). Dock kom hon från en jätte stor rondell vid en avfart vid E4:an och var på väg mot nästa. Hur dum får man vara??? Bilen som åkte bakom henne körde med varningsblinker på...ha ha ha. Jag förstår inte vart hon kommer ifrån. Det finns inga hus i närheten. Hon kanske kom via E4:an "skrattar". Det är ett under att hon lever så som hon verkar gå omkring på stortrafikerade vägar. Hon kan inte ha alla bestick i lådan!!


Tjingeling


Av Eva - 28 januari 2009 16:14

Det var jätte kul att få träffa Linda idag för det var alldeles för länge sedan vi sågs. Vi drack kaffe, åt bulla och pratade gamla minnen ;). Stackarn har brutit armen så hon var lite handikappad.

Martin var på glatt humör och han försökte charma in sig hos henne.

Förlåt Linda, för kräkan i soffan.

Brorsan opereras i dag, men jag har inte hört något än om hur det har gått.

Han skulle bara få lokalbedövning så han slapp bli sövd.

Jag ska ringa honom snart och höra om han har kommit hem.

Nu kom Johan hem, ska prata lite med honom.


Tjingeling




Av Eva - 28 januari 2009 08:37

Gääääääsp! Tänk om jag hade kunnat få sova nu medans Martin sover, men det har jag inte tid med idag. Vi ska åka och hälsa på Linda idag så jag måste passa på att äta frukost och göra mig i ordning nu när Martin sover.

Vädret är fortfarande lika grått och trist och jag längtar efter sol och värme. Man blir så mycket piggare när solen skiner. Det är otroligt vad humöret anpassar sig efter vädret :)

Ska packa skötväskan nu, den har blivit min sk "handväska" nu för tiden. Det går inte att släpa med sig två väskor när man ska iväg med Martin.

Det är bara det nödvändigaste som får plats och tur är väl kanske det. Min vanligt handväska är full av så mycket ( onödiga prylar enl. Johan) grejjer, men det är ju saker som kan behövas ;)


Tjingeling 



Av Eva - 27 januari 2009 22:53

Trodde aldrig Martin skulle somna ikväll. Jag frågade Johan om han hade gett honom något med koffein i medans jag var borta på utvecklingssamtal med Michelle i skolan. Han har varit riktigt piggelin :).

Han är väldigt intresserad av Michelle, men hon vill inte prata med honom och ännu mindre hålla i honom. Jag förstår inte...det är ju lillebror.

Han försöker hela tiden få hennes uppmärksamhet, men hon vill inte ens titta på honom. Hoppas det vänder när han blir lite större.

Jag tror Michelle inte vill gulla med honom för då skämms hon, inte kan hon gulla och prata bebisspråk...det är ju pinsamt.

Martin har precis somnat och nu njuter jag........har så förbannat ont vänstra armen, nacken och skuldran efter att har burit omkring på honom idag. Skulle behöva lite massage igen.

Jag ska strax gå och lägga mig och börja läsa bok nr 33 av Sagan om isfolket.


Natti natti


Av Eva - 27 januari 2009 14:43

Martin somnade i min famn igen och nu har jag lagt ner honom i vagnen bredvid så jag kan ruska lite om han vaknar till igen.

Det är så tröttsamt att han inte sover längre stunder på dagarna. Det är jobbigt både för mig och honom eftersom han blir så trött och grinig.

Jag får ingen tid över till mig själv. Har inte ens hunnit att äta någon lunch idag och nu är det försent eftersom Johan slutar halv fya och då ska vi ändå göra i ordning middag.

Idag har Michelle varit hemma från skolan. Hon har haft ont i huvudet och bakom ögonen i flera dagar och idag orkade hon inte gå i skolan. Jag ska beställa en tid för synundersökning åt henne så får dom kolla om det är därför hon så ofta har ont i huvudet. Det kan också var migrän som jag och resten av släkten har. När min migrän bröt ut under gymnasietiden så kunde jag ha ont i en veckas tid. En gång kommer jag ihåg att jag hade ont i två veckor....det tog på krafterna ska jag säga. Fick Treocomp utskrivet och det fungerade ganska bra, men idag skriver dom gärna inte ut det eftersom det är för starkt. Tacka för det, man blev ju helt lullig av dom och all värk i hela kroppen försvann. I dag har dom tack och lov bättre mediciner. Nu tar jag en Diklofenak så fort jag känner att jag börjar få migrän och det brukar räcka.

Nu ska jag passa på att surfa runt lite medans Martin sover.


Tjingeling



Av Eva - 27 januari 2009 14:28

Åh...äntligen kan jag sätta mig ner och njuta av en kopp kaffe i lugn och ro. Jag vet inte vad det är med Martin nu för tiden. Helst ska han klänga på mig hela dagarna och det är tröttsamt ska jag säga. Så fort jag lägger honom ifrån mig så skriker han. Det var ganska livat här hemma för en stund sedan. Han var trött och hungrig och när han är trött så har han så svårt att äta. Då ska jag helst gå omkring med honom och ge flaska samtidigt. Det säger sig självt, jag har ett par armar för lite ;).

Nu har han äntligen somnat och nu ska jag bara njuta av den korta stund han sover, för han sover inte länge.


Min dator har börjat att låta konstigt och jag är livrädd att hårddisken ska pajja när som helst. Har försökt bränna ner det viktigast jag har, men det är ju så mycket och tiden räcker liksom inte till.

Johan ska köpa en extern hårddisk som man kan föra över allt på. Det är bra för då finns det backup på allt.

Egentligen skulle man öppna ett bankfack där man kan lägga in kopior på allt man har tex. bilder. Visserligen kanske det räcker med att lägga kopior hos mamma.

Jag tror jag har garanti i ca 1 år till på datorn, det är skönt. Tur att man har Johan som kan det här med datorer om något skulle hända. Det är många som ringer honom så fort dom har problem med sin dator. Jag brukar skoja och säga att han skulle börja ta timpenning, det skulle han tjäna bra på.

Så där ja, nu var friden slut, Martin sov i ca 15 min denna gång.


Tjingeling


Av Eva - 26 januari 2009 23:16

Jag har gått igenom en massa gamla bilder och eftersom jag inte har något att skriva om ikväll så tänkte jag lägga upp en liten bildkavalkad här.

Obs!! Det är bara en massa djur..... :)

Cilla, bläddra ner till hundvalparna...! Du blir kär på nytt.


Min heliga birma Alice (Kyrkskolans High Hope)


Min heliga birma Ozzy (Kyrkskolans Oro Orsini)


Här har vi båda två tillsammans. Alice är mamma till Ozzy.


Så här kan det se ut om man vänder ryggen till :) Det är tur man torkar bordet varje gång vi ska sitta och äta där.


Finn ett fel!!


Här ser ni vad som fanns i lådan......! Tokkatt ;)


Mammas hund Laisa och Dickens hundar Pauline och Vilma. 


Vilma...lilla sötnos.


Emma, min papegoja som jag omplacerade i en jätte gullig familj i Storvik.

Tyvärr blev Emma sjuk och gick bort i oktober 2007.

Tack Camilla för dom fina åren hon fick hos er!


Jag är på besök och hälsar på Emma.


En av hundvalparna hos Camilla.


Ännu en hundvalp hos Camilla.


Måste bara visa denna tupp...ha ha ha, har aldrig sett något som ser ut så här :).  Ägare, Camilla.


Min kusin Lindas Nordsvensk Lukas....Är han stor eller???? Tänk honom har jag ridit i full galopp....det var inte meningen att han skulle galoppera.

Min mamma sa att det dånade i marken när vi kom i fullt ös.

Jag var bara glad att jag satt kvar och inte ramlade av.

Det var nog en syn för gudarna....:)


Denna bålegeting drottning hittade min farbror Benni i lillstugan vid Västerbol, han skulle vara snäll och ta ut den och fick ett stick i fingret.

Aj aj aj!!! Efter det blev bålgetingen alldeles groggy och då kunde vi ta bilder på den.

Jag trodde inte det fanns så stora getingar, den var enorm.


En liten fladdermusbebis som vi försökte rädda livet på. Han satt på husgrundet mitt i solen en morgon när vi vaknade. Lilla stackarn...!

Han hade försökt lära sig att flyga på natten, men störtlandat. Vi har massor av fladdermöss i väggen vid Västerbol.

Vi satte honom i skuggan och jag försökte få i honom vatten, det var inte det lättaste. Munnen var så liten.

Vi var tvugna att åka hem denna dag och kunde inte ha koll på honom, så vi satte honom i ett träd i skuggan och hoppades mamman skulle hämta honom på natten, men när vi kom dit efter 2 dgr så satt han död i trädet.

Så tråkigt... :( Men vi försökte i varje fall.


Så där, då var min bildkavalkad slut, blev en hel del.

Nu ska jag gå och tutta kudde.

Tjingeling




Skapa flashcards