Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Eva - 2 februari 2009 22:09

Vilket härligt väder det var idag. Jag tog en promenad med Martin och jag klädde på alldeles för mycket kläder denna gång :). Hade både strumpbyxor och mössa men det var ganska varmt ute när solen sken. Ett perfekt väder att ta en promenad i.

Vi var till Helping hand och skulle titta om det fanns någon sittdyna till en barnstol, men dom hade inte öppet på måndagar.

På Helping hand säljer dom begagnade prylar, allt från möbler till kläder. Det är Livets ord som driver detta, egentligen vill man kanske inte gynna dom, men man får hoppas att det går till något bra.

Jag behöver en sittdyna till Michelles gamla barnstol, den vi har ligger längst in i en kartong i förrådet och är omöjlig att få fram. Vet inte ens vilken kartong det är och eftersom det är fullt från golv till tak i förrådet så vill jag inte ens tänka tanken på att börja leta. Då kan det vara värt att köpa en ny.

Martin har precis somnat och jag hoppas han sover hela natten, det skulle vara så skönt, men sådan tur har man väl inte två nätter i rad.

I morgon ska vi till BVC kl.10 och det är precis när Martin brukar sova.

Johan får helt enkelt väcka mig i morgon när han går upp så får jag försöka få upp Martin i tid så han hinner sova en sväng innan vi går dit.

Vilket planerande det ska vara hela tiden. Ska be om en senare tid nästa gång, för tidiga tider fungerar inte.

Idag har jag bokat tid för dop. Det blir lördagen den 7/3. Hoppas bara att Martin kan ha dopklänningen då ;). Det är en dopklänning som jag har virkat för många herrans år sedan och jag trodde att jag aldrig skulle få användning för den eftersom jag inte hade en tanke på fler barn då jag gjorde den. Jag gjorde den bara för skojs skull och sedan dess har den hängt i garderoben.

Vi ska bara bjuda familjen och dom närmaste vännerna så det blir inget stort dop. Kan vara bra att hålla budget nere i dessa tider.

Ska surfa runt lite nu och försöka hitta någon checklista på vad man ska tänka på vid dopet.


Natti natti

Av Eva - 2 februari 2009 09:57

Såg ni programmet om dunskandalen igår? Det gjorde inte jag. Jag kan inte se när djur plågas, men dom har kört det på nyheterna hela morgonen så jag har inte kunnat att undgå och se. Fy fan....hur kan dessa människor göra på det här viset?

Man borde rycka loss varje hårstrå med roten från deras huvuden så att dom fick känna hur det känns. Jag fattar inte att människor kan vara så j-a råa...! Stackars fåglar.

Jag är glad att jag inte har sängkläder av dun, nu kan jag somna utan dåligt samvete om kvällarna.


Tjingeling

Av Eva - 2 februari 2009 08:12

Måndag igen. Vad ska man hitta på att göra idag då? Jag tycker det är så tråkigt att gå hemma ibland...den ena dagen är den andra lik.

Det ska bli fint men kallt väder idag så vi tar kanske en promenad idag. Solen håller på och tittar fram och det är underbart för det var länge sedan den visade sig.

Martin sov hela natten, vaknade kl 7.30 Kan inte bli bättre :). Jag behövde verkligen sova i natt. Jag försökte titta på en film igår kväll, men gav upp efter halva, ögonen rann av trötthet och jag behövde inte ens läsa för att somna. Jag som alltid måste läsa för att kunna somna :)

Jag skulle vilja åka hem till mamma någon dag, få se om det blir idag eller någon annan dag. Behöver fotografera några tavlor som mormor har haft för jag har startat en diskussion på ett Antikforum om dessa tavlor.

Det är inga speciellt värdefulla tavlor, det är bara kul att få veta vilka som har målat dessa.

Martin har suttit för sig själv länge nu så nu måste jag nog gå och mysa lite med honom.


Tjingeling


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards