Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Eva - 8 februari 2009 23:32

Jag har "lånat" en utmaning från Frida.


Regler:

1. Länka till den som har taggat dig

2. Berätta sju sanningar om dig själv

3. Tagga några personer i slutet av ditt inlägg

4. Skriv ett meddelande i de personernas bloggar, så de uppmärksammar att de blivit utmanade




Mina 7 sanningar:

1. Jag är livrädd för spindlar och getingar.


2. Jag hatar när matrester simmar omkring i diskvattnet. Blä!!!

3. Jag snarkar.


4. Jag räknar trappstegen när jag går i en trapp. Sjukt!!


5. Jag tycker inte om att ta i disktrasor.


6. Jag äter "skräpmat" alldeles för ofta.


7. Jag lägger bort saker hela tiden och blir skitarg när jag inte hittar dom.



De här är personer som jag vill utmana:

Cilla


Nej, nu måste jag försöka gå och sova.

Natti natti


Av Eva - 8 februari 2009 22:30

Jag hittade några bilder på Ozzy när han var liten och jag hade glömt bort hur söt han var. Ibland ångrar jag att jag kastrerade Alice för det skulle ha varit roligt att ha en kull till. Det var en underbar tid när vi hade kattungar här hemma. Ozzy föddes i den första kullen och dom var 3 syskon.

I den andra kullen var dom 4 syskon och då hade jag tagit in vildkatten "Tjejen" så i 3 månader hade vi 7 katter här hemma :).


Jag vet inte hur gammal Ozzy är här, men jag tror han är ca 3 veckor. Heliga Birmor födds vita, men efter ett par veckor börjar färgen komma på öron, nos, ben och svans. Visst är han söt!


Den här bilden talar för sig själv....Åh så jag vill ha kattungar igen.


Tripp, trapp, trull.

Vem tror ni är Ozzy...jo den största så klart....han var den enda som var brunmaskad i den kullen.


Ozzy med sin mamma Alice. Kolla in dom blå ögonen, dom bara lyser.

Av Eva - 8 februari 2009 21:48

Äntligen har Martin somnat och jag sitter här och njuter med en kopp kaffe. Jag vet att det är sent, men jag brukar kunna somna utan problem ändå.

Jag har varit så trött idag, tjejmyset hos Cilla i fredags tog alla mina krafter.

Börjar man bli för gammal för sånt här eller vad är det frågan om?

 

Vi var hem till svärföräldrarna och fikade idag. Det var ett tag sedan dom såg Martin och dom tycker han växer för varje gång dom ser honom.

Vi lånade deras videokamera för många år sedan, en sådan där stor kamera som man fick ont i nacken av efter 5 min och när man filmade så fick man stoppa i små kassetter som sedan skulle sättas i ett videoband så man kunde spela upp det i videon.

Vi har inte haft ett sånt band så vi lånade deras och tittade på dom band vi har här hemma. Jag visste att det var mycket film på papegojan Emma som flyttade till Camilla, men det roliga var att Michelle var filmad…he he he. Vi ropade att hon skulle komma och titta och jag tror hon skämdes lite. I en sekvens sitter hon i badkaret och sjunger Britney Spears låt ”Oops I did it again”. Det är för gulligt. Hon var nog ca 6-7 år då.

Vi hade även filmat vår Heliga Birma Alice när hon var liten och oj så söööööt hon var!!

Synd att vi inte har någon film på Ozzy när han var liten, för han var så stor och klumpig.

Jag ska försöka leta rätt på en bild på honom och lägga ut här.







Av Eva - 8 februari 2009 12:49

När ska man få känna sig pigg igen? Jag har sovit bra i natt, men är fortfarande trött. Jag gick upp med Martin halv sju och lilstackarn hade kissat ner sig själv och i sängen. Han var blöt upp på ryggen så det var inte konstigt att han vaknade. När han sedan somnade om fick han ligga och trängas med mig i min säng. Jätte skönt med ett par fötter i ryggen :)

Var in och kollade mailen nyss och kors i taket, jag fick 5 rätt på Lotto igår och vann 100:-. Jag har aldrig haft så många rätt ;)

Jag har två stående rader som bara rullar på, men det händer inte ofta att jag vinner.


Vi tittade på Melodifestivalen igår och så trött jag börjar bli på alla deltävlingar....kan dom inte bara sjunga och så röstar man fram dom två bästa som går vidare. Hur svårt kan det va?

Dom flesta låtarna var bara skit och hur Snälla snälla med Carlina af Ugglas kunde gå vidare till andra chansen och att den också var juryns val, det förstår jag inte för det var bland det värsta jag hört.

Jag kan inte med denna människa...en blandning av Pippi Långstrump och en pundare...say no more!

Tyvärr så kommer man att fortsätta att glo på detta och svära lika illa varje gång...man är ju lite knäpp :)


Vi ska åka över till svärföräldrarna om ett tag. Martin ska bara vakna och äta innan vi åker.


Tjingeling


MySpace Graphics & MySpace Layouts

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards