Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Eva - 15 februari 2009 22:19

Ännu en utmaning, jag utmanar Cilla. 


Fyra saker om mig -
Saker som du kanske eller kanske inte vet om mig

A) Fyra jobb som jag haft:
1:  Lokalvårdare
2:  Produktionsarbetare
3:  Ekonomiassistent
4: Receptionist

B) Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1: Dum dummare
2: Trolltyg i Tomteskogen
3: Släkten är värst

4: Hmmm…….ska vara Dirty Dancing i sånt fall

C) Fyra platser jag bott på:
1: Foghammar, Alunda
2: Torpvägen, Alunda ( 2 veckor )
3: Aug.Södermansväg, Uppsala
4: Peterssonbergersväg, Uppsala

D) Fyra tv-program jag gillar att titta på:
1: Det Okända
2: Desperate Housewifes
3: Melodifestivalen
4: Glamour

E) Fyra platser jag semestrat på:
1: Öland
2: Phuket, Thailand
3: Kreta
4: Västerbol, paradiset på jorden

F) Webbsidor jag besöker dagligen:
1: aftonbladet.se
2: bloggagratis.se
3. facebook.com
4. hemnet.se


G) Fyra favoritmaträtter:
1: Min korvstroganoff
2: Köttfärsburritos
3: Pastasås med skinka, champinjoner och vitlök
4: Skrovmål på MAX

H) Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu:
1: I sängen med en bra bok
2: Vid Västerbol, men då ska det vara sommar.
3: Hos Cilla och spela spel och dricka vin ;)
4: På en konsert med Celine Dion

I) Fyra drömyrken:
1: Polis
2. Arkeolog
3: Konservator
4: Viltvårdare

J) Fyra favoritartister:

Svårt, har direkt inga favoriter, lyssnar på allt.
1: Celine Dion
2: Pink
3: E.M.D, ja jag tycker dom är bra.
4: …..kommer inte på någon speciell

K) Fyra saker du inte klarar dig utan:
1: Böcker
2. Mat
3. Försvarets hudsalva
4. Min familj
Av Eva - 15 februari 2009 18:02

Jag och Martin har varit till mamma och hälsat på idag. Hon har varit sjuk, men är nu frisk igen och då passade vi på att åka dit. Man vill ju gärna inte bli sjuk. Mamma råkade skrämma Martin två ggr...lilla plutt. Det var skidor på teven och mamma skrek när det var någon det gick bra för ( kan ha varit slalom eller något, vad vet jag ;)) två skidor stod dom på i varje fall. Martin blev jätte rädd och ledsen när mamma skrek så där och nästa gång skulle hon lyfta upp honom och då lät hon högt, vet inte varför, men hon gjorde så och då blev han rädd igen. Han är lite lättskrämd lilla Martin.

Vi var där några timmar, men åkte sedan hem när Martin blev för trött och grinig.


Denna vecka har det blivit mycket funderingar, på jobb, framtid och annat. Har tagit mot smällar som jag inte tycker jag har gjort mig förtjänt av, men i sådana situationer måste man vara som en gås ;), låta det rinna av bara.

Varför ödsla energi på något som inte ger något tillbaka.

Nu är det en ny vecka och nya tag som gäller.


Tjingeling


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards