Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Eva - 24 februari 2009 21:06

Till mina vänner som njuter av ett glas vin eller två
...och även till dem som inte gör det...

Som Benjamin Franklin sa: I vin finns kunskap,
I öl finns frihet,
I vatten finns bakterier.

I flera noggrant kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän demonstrerad att om vi dricker 1 liter vatten om dagen, så har vi efter ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier. Med andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.

Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom, whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.

Kom ihåg:
Vatten = Bajs
Vin = hälsa

Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens, än att dricka vatten och bli fylld med skit.

Du behöver inte tacka mig för denna värdefulla information, jag ger den som en service till allmänheten.

Av Eva - 24 februari 2009 19:02

Av alla jäkla träd och buskage i Uppsala, måste kajorna välja sitt sovställe precis utanför vårt fönster??? Det är ett tjatter utan dess like och jag är så less, så om ni har något tips på hur man får bort dom så blir jag glad :)

Jag brukar gå ut på balkongen och fotografera med blixt, då flyger en del iväg, men tyvärr så kommer dom tillbaka efter en stund.


Idag har jag bara tagit det lugnt, skulle gå en promenad med Martin, men eftersom jag känner mig krasslig så höll vi oss inne.

Johan och jag var tvungna iväg på ett litet ärende och då var Michelle hemma med Martin i nästan 1 timme. Helt otroligt! Det hade gått bra, men hon ringde och frågade när vi skulle komma hem för det var så jobbigt,

-vaddå jobbigt frågade jag, han skriker ju inte? -Nej, sa Michelle, men jag måste leka med honom hela tiden och det är jätte jobbigt.

Hon är rolig hon :). Jag undrar vad hon hade tyckt om han hade börjat skrika och gråta?





Av Eva - 24 februari 2009 09:46

Fick precis reda på att Nestles majsgröt har utgått från deras sortiment. "Morr"!!! Vi har åkt runt halva stan för att hitta gröten, men nu behöver vi alltså inte leta längre. Hur kan dom bara ta bort något ur sortimentet så där??? Martin älskar den gröten, men nu är det slut på det goda. Vi kör banangröt och havregröt istället, men han verkar inte lika förtjust i det.


Jag har tagit en alvedon så jag känner mig lite piggare nu, men känner mig fortfarande lite konstig i kroppen. Ni vet, när man börjar bli sjuk och det liksom vibrerar i kroppen. Fan, har inte alls tid med det här nu och jag vill verkligen inte att Martin blir sjuk nu. Jag får försöka att inte pussa på honom så mycket så kanske han klarar sig ;).




Av Eva - 24 februari 2009 07:47

Jag vaknade med ont i halsen :(. Inte kul! Jag som skulle gå en promenad med Martin idag, men nu får vi se hur det blir med det. Jag vill inte bli sjuk nu, det har jag inte tid med. Vi får hoppas att Martin klarar sig för jag vill inte att han ska bli dålig.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards