Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Eva - 27 februari 2009 23:45

Här är några exempel på hur dom halsband jag gjorde såg ut. Men som sagt det var länge sedan jag gjorde något nu.



Av Eva - 27 februari 2009 23:25

Ikväll har jag försökt göra ljusmanschetter av pärlor och ståltråd. Vanliga ljusmanschetter med rysh-pysh är det värsta jag vet så jag tänkte försöka göra något annat till dopet. Jag har massor av pärlor och material som bara ligger.

För några år sedan fick jag dille på att göra halsband och andra smycken och det är därför jag har så mycket material hemma. Jag vågar inte ens tänka på hur många tusenlappar det är som bara ligger. Egentligen skulle man väl försöka sälja allt på Tradera, men man vet ju aldrig, kanske kommer min inspiration tillbaka någon dag. Jag gjorde så många halsband att det till slut blev för mycket. Jag har säkert gjort 100-tals till vänner och bekanta, men nu är det över 1½ år sedan jag gjorde ett sist.

Jag har aldrig gjort ljusmanschetter förr och jag vet inte om dom blev så bra heller...dom blev enkla, men det var så jag ville ha det också.




Av Eva - 27 februari 2009 16:45

Johan kom hem med sushi till middag. Mums...!! Jag blev så glad. Trodde att wasabin skulle sätta igång min täppta näsa, men tycker inte att det hade någon vidare effekt. Jag vräkte på wasabi så tårarna sprutade ;).


Av Eva - 27 februari 2009 14:19

Jag höll på att bli tokig av att bara vara hemma så jag tog med mig Martin till IKEA. Det inhandlades presentpapper och små ljusbehållare som jag ska ha Votivljusen i som jag köpte på Cillas ljusparty. Jag hade bara färgade lyktor hemma och eftersom dessa ljus är färgade och flyter ut så vill jag att det ska synas igenom. Dom kostade bara 5:- st. Otroligt billigt!

Det blev även presentpapper så att jag kan slå in Martins doppresent.


Jag har lånat bilden från IKEA.

SUPERFIN Värmeljushållare

Av Eva - 27 februari 2009 10:11

Jag skulle behöva åka iväg och handla lite saker idag, men min näsa bara rinner och rinner så det blir nog till att vara hemma. Ska försöka ta mig iväg i morgon om jag känner mig bättre.

Cilla vill att vi ska komma i morgonkväll och titta på Melodifestivalen, men vi får se hur jag mår då. Johan ville i sånt fall dricka öl med Henke och då får jag vara chaufför :(. Jag som är så sugen på vin, visserligen smakar det kanske inte så gott eftersom smaksinnet är borta just nu.

Vi får se hur det blir.

Michelle ska sova hos en kompis i natt så hon kommer inte hem efter praktiken idag utan åker direkt när hon slutar. Det verkar gå bra att praktisera, men hon klagar på att händerna jämt luktar lök :). Jag har hört att man ska gnugga händerna med något för att få bort löklukten, men jag har glömt bort vad det är. Någon som vet?


Av Eva - 27 februari 2009 08:40


Jag fick verkligen en överraskning när jag gick in på bloggen nu på morgonen. Det fanns ett gäng kommentarer :) och sånt gör mig alltid så glad. Det var både från min gamla trogna och några nya. Det är alltid kul att se vilka som är inne och kikar.

Tack! Nu har ni fått min snoriga dag att kännas bättre!


Ovido - Quiz & Flashcards