Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Eva - 2 mars 2009 21:28

Åh vad skönt. Nu har jag äntligen klippt mig och lagt i ljusa slingor. Carro klippte av en bra bit på längden och sedan klippte hon upp det som vanligt. Nu känns håret fräscht igen.


He he he....fotade Martin med mina terminalglasögon :)


En glad kille äter Lasagne



Av Eva - 2 mars 2009 14:02

Satte mig precis i dagsljuset och skulle sminka mig och insåg plötsligt hur blek och grå jag är. Nu vill jag ha lite sol så man får lite färg...eller färg och färg, lite fräknar kanske. Jag har tyvärr inte fötts med en massa pigment och har lätt för att bränna mig, men så här blek som jag är nu har jag inte varit på länge. I somras blev det inte mycket solandes heller eftersom jag var gravid och inte kunde sitta i solen utan att svettas ihjäl, men jag fick en massa fräknar, har aldrig haft så mycket någonsin.

Solarium är bara att glömma för jag bränner mig alltid och ser ut som en gris dom förstå gångerna och jag får även pigmentförändringar av att sola solarium. Brun utan sol är ju en bra uppfinning, men tyvärr så har jag ett pigment som gör att jag blir orange av det. Jag glömmer aldrig när jag gick i högstadiet och Brun utan sol hade kommit ut på marknaden. Glad över att jag äntligen skulle bli lite brun så smetade jag in mig med sånt.....mindre roligt efter några timmar. Jag var knallorange, som en apelsin och handflatorna såg bedrövliga ut. Jag fick smeknamnet "Orange" , ordet för apelsin på engelska och jag var måttligt glad över det.

Man lär av sina misstag i varje fall :).


Tjingeling



Av Eva - 2 mars 2009 10:51

Så där, nu har man fått i sig en sen frukost och jag hann precis äta klart innan Martin vaknade igen. Han tar fortfarande bara sk. "Powernaps" och då gäller det att passa på att göra saker. Nästa gång han sover ska jag försöka hinna duscha.


Jag måste visa denna bild på Alice, hon har krypit ner i Martins stol. Ju trängre det är, ju bättre tycker hon. Hon ska alltid lägga sig på platser där hon inte får ligga.

Av Eva - 2 mars 2009 09:08

Martin vaknade före kl 4 i morse, jag var inte direkt överlycklig, men som tur var så somnade han om ganska snabbt efter att han hade fått en flaska med ersättning. Nu dög ersättningen minnsan. Tur, jag hade inte ställt mig och gjort gröt mitt i natten.

Sen sov han till halv nio och det var jätte skönt.

Jag och Johan började att titta på filmen "Babel" igår kväll, men efter 2 timmar så var jag så trött så tårarna rann. Jag behövde inte ens läsa mig till sömns :). Så hur filmen slutade, ja det vet jag inte men den slutade säkert lyckligt som dom flesta filmer gör.

Ikväll ska jag iväg och klippa mig och lägga i slingor, ÄNTLIGEN!!!! Jag är så less på detta hår, det är risigt, utväxten är alldeles för lång + att jag tappar en massa hår :(  så det kommer kännas underbart att få det genomklippt. Synd bara att det växer så otroligt fort, många skulle säkert vara glada om dom hade min hårväxt, men det är inte kul när man har lagt i slingor och så börjar det bli utväxt efter 2 veckor.

Nej, nu måste jag roa lillpyre, det låter som han har ledsnat på att ligga i sitt babygym.


Kram på er!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards