Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Eva - 6 mars 2009 22:22

Vi har varit och dukat i församlingshemmet ikväll och efter mycket om och men så fick vi till det. Dom som ska vara i salen bredvid var också där och fixade. Dom kommer först kl.15 i morgon och då är vi mitt i städningen så det kommer bli några krockar. Jag känner mig helt slut redan nu och hur ska jag då känna mig efter morgondagen :). I morgon kväll är det nog ryggläge i soffan framför Andra chansen på teven som gäller.

Jag hoppas att allt går bra i morgon, är faktiskt ganska nervös, men jag måste försöka släppa tankarna så att jag kan sova i natt.


Natti Natti



Av Eva - 6 mars 2009 14:11

Nu har vi kommit hem från affären, men allt tog sådan tid så jag missade nästan hela Glamour. Sitter och tittar på slute nu medans jag bloggar. Det gäller att vara effektiv =).

Blomsteraffären hade stängt fram till 13.30 så Martin och jag fick vänta i 15 min innan vi fick komma in. Jag köpte lite tulpaner, lite gröna blad och lite annat ogräs som man brukar blanda med tulpaner. ( Vet inte vad dom heter :)) Vi ska åka och duka i församlingshemmet ikväll så vi slipper göra det i morgon.


Just nu har dom möte på jobbet. Det ska bli spännande att få veta vad det handlade om, för det var nog om företagets framtid, om dom nya ägarna vill satsa eller hur som vill göra. Johan får berätta när han kommer hem.




Av Eva - 6 mars 2009 11:50

Nu har Martin sovit 1½ timme. Helt otroligt! Han brukar inte sova så här länge på dagarna. Så fort han vaknar ska han få lite gröt och sen ska vi gå och handla. Jag hoppas jag hinner hem till reprisen av Glamour :). Missade det igår och det är lite spännande just nu.

Egentligen är man inte riktigt klok som kollar på det, men har man fastnat så har man.


Tjing

Av Eva - 6 mars 2009 09:30

Jag var och hämtade mina inlägg igår och det blev en dyr historia eftersom jag var tvungen att köpa ett par ordentliga skor också. Men vad göra man? Jag måste ju.


Martin och jag ska gå och handla det sista till dopet idag. Jag måste in på blomsteraffären och köpa lite snittblommor, hur jag nu ska komma in i den trånga affären med en barnvagn ;).

Men med lite våld brukar allt gå "skrattar".

Jag hörde koltrasten sjunga idag och det är verkligen ett vårtecken...än känns det långt till våren, men det finns hopp i varje fall.

Martin vaknade före kl 4 i natt och det var inte kul, som tur var så somnade han om efter 45 min. Tack gode gud för jag behövde verkligen sova. Jag hade jätte svårt för att somna igår kväll, vet inte om det är det sena kaffet som är det stora problemet, men jag har aldrig reagerat så förr. Har det med åldern att göra kanske ;)?

Som tur var så sov han sen till efter kl 8. Skönt!

Nu börjar Martin bli trött så jag måste försöka få honom att sova.


Tjingeling



Skapa flashcards