Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Eva - 8 mars 2009 20:49

Jaha, så är gubben på väg hem igen då. James i Metallica är sjuk så det blev inställt. Surt...men man rår ju inte för att man blir sjuk. Dom kommer tillbaka i Maj istället och då skulle biljetterna gälla.

Tur att vi inte bor så långt ifrån Stockholm.


Av Eva - 8 mars 2009 18:24

Nu har vi kommit hem från mamma. Michelle följde också med dit. Jag lade över alla mammas kort från digitalkameran på min dator så ikväll när Martin har somnat ska jag försöka få iväg dom till Extra film.

Det brukar ju ta lite tid när man ska fixa och trixa med röda ögon och lite andra justeringar.

Vi gjorde i ordning korvstroganoff hos mamma och det var efter mitt recept. Den fick godkänt :).

Ikväll är Johan på Metallica i Globen, lite avundsjuk är jag, men någon måste ju vara hemma med lillplutt.

Jag har ju sovit borta hos Cilla två ggr nu så det var väl dags för honom att göra något.


Av Eva - 8 mars 2009 08:04

Ja vad säger man? Martin blir nog en liten schlagerkille. Han satt som ett ljus och tittade på Andra chansen igår kväll. Han älskar när det är musik på teven. Han somnade till och med i min famn medans programmet var på :). Skönt! Då skonade Johan och jag våra ryggar ett tag och det behövdes verkligen efter allt bärandes på honom igår på dopet.

Jag läste att barn inte ska titta på teve innan dom blir 2 år, men vad ska man göra? Ska teven aldrig vara på då eller? Han älskar teven och verkar inte bli stressad av den, snarare tvärtom.

Idag funderar jag på att åka hem till mamma och föra över hennes kort från hennes digitalkamera till min dator. Hon har ingen egen dator så då brukar vi göra så och sen skicka iväg för utskrift så att hon får dom som vanliga kort. Problemet är bara att hon har så hög upplösning på bilderna och det brukar vara flera hundra bilder så min dator brukar bli helt full.

Jag skulle behöva formatera om min dator, för nu är det en massa skräp på den och minnet börjar bli fullt. Det är ett jätte projekt så det får vänta ett tag. Måste först gå igenom alla program jag måste ha och sen måste jag bränna ner allt annat.

Nu kom Johan upp så nu ska vi nog ta oss en varsin landgång till frukost. Sen är dom slut.


Tjingeling 


Ovido - Quiz & Flashcards