Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Eva - 17 mars 2009 22:49

Någon som läst den serien? Den ska väl komma efter Sagan om isfolket om jag förstått rätt? Jag måste försöka få tag i den för annars har jag inget att läsa när jag är klar med isfolket. Jag är totalt beroende av att läsa innan jag somnar. Dom enda gångerna jag inte läser är när jag har fått i mig lite för mycket vin :). Då brukar jag somna ovaggat ändå *skrattar* och eftersom jag inte dricker vin allt för ofta så läser jag i stort sett varje kväll.

Jag har varit inne på Tradera och kollat och hela Häxmästaren finns som auktion där, men dom är inbundna och det behöver inte jag. Det brukar bli billigare med pocket. Ska kolla runt lite mer och är det någon som vill sälja serien, hör av er till mig då. Ingen skulle bli gladare än jag.



Good Night comments
Av Eva - 17 mars 2009 20:11

vad som rör sig i min tonårstjejs hjärna :). Hennes pappa ringde mig och berättade att hon vill börja köra cross...öh...va? Visst är det kul med intressen, men någon måtta får det vara. Hon har aldrig visat intresse för det förr, vi bor i lägenhet ( ingenstans att förvara den och ingenstans att köra), har inget släp och hon har aldrig ens kört cross förr.

Vilka idéer hon får ibland. Ungefär som när en musiklärare ringde hem och berättade att hon ville börja spela trombon...hehehe!!! Jag skrattade så jag höll på att dö. Vilket intstrument? Hon kunde ju ha valt något som man kan spela själv och öva på hemma utan att man stör hela huset. Då var det en annan tjej som skulle börja spela och det var därför hon vill börja med det och samma sak är det denna gång. Det är hennes kompis som vill ha en cross. Ja, ja det svalnar nog som vanligt. Det skulle vara mycket intressant att åka till någon som har en cross så att hon får prova....! Jag vet att man ska uppmuntra barnen till det dom vill göra, men jag vet hur det är sen förr. Det är bara en fixidé. Som den gången hon ville ha en orm, ja visst sa jag, men då åkte vi först hem till en av mina vänner som har en orm. Det slutade med att ormen bajsade på henne och då ville hon plötsligt inte ha någon längre. Jag kan säga att det var nog den värsta lukt jag någonsin har känt...fy tusan! Vi får väl se om hon fortsätter att tjata om en cross, i sånt fall får hon prova på.


Tjingeling!


Av Eva - 17 mars 2009 17:02

Jag hittade ett recept på Pasta med korv, spenat och bacon och det kan jag verkligen rekommendera. Det var jätte gott. Mums!

Hittade receptet ur boken "100% lättlagat".


4 port

300g spagetti eller annan lång pasta ( själv använde jag tagligatelle)

300 g kryddig korv ( jag använde chorizo)

2 vitlöksklyftor i skivor

1 röd paprika i tärningar ( använde grön paprika, tycker inte om röd )

1 röd chili i tärningar ( använde grön, vågade mig inte på röd :))

1 rödlök i tärningar

2 msk olivolja

1 förpackning, 140 g, bacon i tärningar

150 g strimlad färsk spenat

½-1 tsk salt


Tillbehör:

Nyriven parmesanost eller annan smakrik ost.


  • Koka pastan
  • Hetta upp olivoljan i en gryta. Fräs korvskivorna några minuter, tillsätt sedan vitlök, paprika, chili, rödlök och bacon. Fräs allt under omrörning på medelvärme. Vänd ner spenaten. Smaksätt med salt.
  • Häll av pastavattnet och vänd ner korvfräset i pastan.
  • Lägg upp och strö över riven ost. ( Själv hoppade jag över osten)





Av Eva - 17 mars 2009 14:09

Jag skickade iväg tackkorten till Extrafilm igår. Vi får väl se om dom blir bra. Efter mycket om och men så tror jag att jag fick till dom ganska bra i Photoshop. Nu vill jag ha en bättre digitalkamera, en systemkamera. Jag har ju bara 3 digitalkameror så varför inte en till :)?


Idag är det verkligen vårväder ute, så underbart.

Martin och jag tog en promenad till affären idag och där det var lä var det jätte varmt och skönt. Nu längtar jag tills krokusarna och snödropparna börjar komma fram. Inte för att jag har några själv, men en del av mina grannar på nedre botten har en del planteringar så jag få se och njuta av deras istället.

Jag hoppas vi hittar ett hus i vår för nu är jag riktigt less på att bo i lägenhet. Får alltid lite panik när vår och sommar närmar sig då man vill vara ute så mycket som möjligt och att då sitta i en lägenhet är pest och pina. Tur att vi har stugan, annars skulle jag bli tokig.

Martin sover just nu så jag ska försöka passa på att slumra lite jag oxå.


Kram på er!


Av Eva - 17 mars 2009 08:22

Johan kom hem och sjöng på Tingeling tingeling igår och sedan dess har jag haft den i huvudet :).

Vi skulle kanske ha skickat den till Moskva istället för Malena???


Av Eva - 17 mars 2009 07:32

Idag blir Martin 6 månader. Tänk vad tiden går fort. Om ett halvår börjar jag jobba igen :(. Känns mindre kul.

Jag vet inte vad han har kommit in i för period just nu, men igår vaknade han jätte tidigt och i morse ännu tidigare. Kl 4...tror ni jag var trött eller? Kunde knappt stå på benen vid denna tid :). Han somnade om efter en timme, men jag tror det var den längsta timmen i mitt liv.

Inte nog med det, jag hade kunnat skjuta kajorna utanför, vilket j-kla liv det var på dom och givetvis lyssnade Martin på dom hela tiden och då hade han svårt för att somna om. Inte för att jag har något skjutvapen, men jag hade kanske kunnat göra ett ärtrör eller något liknande *skrattar*. Malin tyckte jag skulle försöka med det...hehehe!

Jag är så trött att jag skulle kunna göra vad som helst för att få sova.

Jag håller en tumme på att Martin inte bara tar en powernap sen utan att han sover jätte länge så att även jag kan vila.

Ska försöka få i mig lite frukost nu.


Tjingeling



Ovido - Quiz & Flashcards