Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Eva - 19 mars 2009 21:22

Jag var och shoppade till Martin på eftermiddagen. Han växer ur allt i rasande fart så han fick 2 par nya byor, 2 bodies, strumpor, 2 mössor och en keps :). Hans vintermössa har blivit för liten och den är för varm nu när solen och våren är på väg så han behövde nya.


Så här ser mammas lillgosse ut i nya kepsen.

Av Eva - 19 mars 2009 13:45

Jag har upptäckt att både Semper och Nestle har "Samla och välj". Det betyder att man kan samla streckkoder från barnmatsburkar, välling och grötförpackningar och när man sedan samlat ihop tillräckligt med poäng så får man välja en premie. Det tycker jag är jätte bra. Problemet är bara att streckkoderna på Nestles barnmatsburkar inte går att få bort. Antingen är dom riktigt smarta eller otroligt dumma. Dom har satt klistret precis under koden så att den är omöjlig att få bort hel medans Semper har klistret på en annan del av etiketten och är jätte lätt att få bort.

Jag har mailat Nestle och frågat hur dom har tänkt och nu väntar jag förväntansfullt på besked.

Jag är ganska missnöjd med Nestle som först tog bort Majsgröten från sitt sortiment och sedan dessa koder som inte går att få bort.  Sedan har vi den gången NAN (modersmjölkersättningen) var slut överallt i hela staden.

Vet inte om dom hade problem med sina leveranser just då eftersom det var slut överallt. Vi var beroende av detta till Martin så fick vi istället köpa dom färdiga tetrorna som är svindyra i en hel vecka.


Tjingeling 



Av Eva - 19 mars 2009 08:43

Så där ja, nu har jag fått i mig 4 koppar kaffe. Inte bra för lilla magen, men jag behövde verkligen vakna till idag.

Martin börjar bli trött nu så jag ska försöka vagga honom till sömns så att jag kan äta frukost i lugn och ro.

Synd att det inte är nästa torsdag idag, då är det "syjunta" igen och jag skulle behöva åka iväg själv, men det finns kanske någon annan jag kan åka till :).


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards