Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Eva - 20 mars 2009 20:52

Idag har jag inte gjort många knop. Jag har passat på att vila så mycket jag kan medans Martin har sovit eftersom han var vaken i stort sett hela natten mellan kl. 1-6. Han var inte ledsen utan bara glad så han hade inte ont någonstans. Jag hoppas han sover bättre i natt för det behöver vi allihopa.

Ikväll var Michelle hem och hon hade med sig F och sin lillasyster Jennifer. Dom hade med sig bullar som A hade bakat och det tackar vi för. Här hemma har vi nästan aldrig något fikabröd för Michelle äter upp allt i ett litet naffs ;). F är utvecklingsstörd, men han är ett riktigt charmtroll. Michelle växer flera år när hon tar hand om sin lillasyster och nu när F var med så ser man verkligen vilket ansvar hon tar. Hm...så är hon inte hemma hos oss. F fick låna en Gyllene Tider skiva och det var han jätte glad över.

Martin har somnat nu...puh...hoppas hoppas!

Av Eva - 20 mars 2009 11:36

Efter 4 koppar kaffe, en sen frukost och en dusch börjar jag känna mig som en människa igen. Ringde mamma, men hon skulle ha städdag idag så det var bara att glömma att åka hem till henne.


Jag får ett konstigt fenomen ibland, helt plötsligt får jag ont på huden någonstans. Det kan dyka upp vart som helst på kroppen, men mest på händer och armar. Det känns som det svider i huden och det gör ont att ha kläder på kroppen. Det blir en yta, upp till en handflatas storlek. För några år sedan pratade jag med mamma om detta och det visade sig att hon får samma sak. Ärftligt kanske??? Hon får mest i ansiktet runt ögat och då värker det som tusan i ögat på henne. När jag duschade upptäckte jag att jag har fått en sådan där öm fläck igen, nu i knävecket och det gjorde skitont när vattnet rann där. Det känns även som jag har en på gång under foten. Vad kan detta vara? Det håller i sig en dag ungefär. Både mamma och jag har prata med läkare om detta, men dom bara skakar på huvudet och vet inte vad det är. Man blir ju aldrig tagen på allvar hos läkare så en sådan här skitsak struntar dom i totalt. Det går ju alltid över.

Ja, ja konstigt är det i varje fall och jag kan inte låta bli att fundera på vad det kan vara. Det måste vara något med nerverna eftersom man knappt kan nudda det ställe som är ömt. Ska söka lite på internet och se om jag hittar någonting.


Tjingeling



Av Eva - 20 mars 2009 09:17

Vilken "skit" natt!!!! Martin har krånglat och varit vaken större delen av natten. Jag känner mig som en levande zombie idag.

Jag får dricka några koppar kaffe så att jag vaknar till, tack för denna underbara dryck :). Fast idag känns det som jag skulle behöva något "starkare" för att känna mig som en människa igen ;).

Det är fint väder idag, solen gömmer sig bakom molnen, men kikar fram ibland. Jag hade mina funderingar på om jag skulle åka hem till mamma idag, men vet inte om jag orkar så jag får se hur det blir med det.

Så butter jag låter i detta inlägg, men jag är verkligen skittrött idag och man kan ju inte vara på topp jämt.


Kram på er!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards