Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Eva - 23 mars 2009 16:25

Det gick bra på BVC förutom att Martin blev jätte ledsen när läkaren skulle prata med honom :). Han väger nu 9,4 kg och är 70 cm lång. Han har att ta av om han blir sjuk om jag säger som så *skrattar*.

Han fick en vaccinationsspruta i låret och det var inte alls kul tyckte Martin. Han blev så ledsen, men det förstår man ju. Jag tycker inte heller om sprutor. Vi frågade om Martins eksem han har lite överallt och värst är det under hakan och på halsen, men läkaren kunde inte säga än om det är böjveckseksem eller något annat. Han trodde mer på att han alltid är fuktig under hakan pga dreggel och annat + att han knappt har någon hals stackarn...han är lite runt om kinderna kan man säga ;) och att det är därför han får värst eksem där. Vi hoppas att det blir bättre så fort solen och värmen kommer för den torra luften som är nu är inte bra för babyhud. Inte för min heller kan jag säga. Upptäckte att jag ser ut som en öken i min hårbotten och så blir det alltid på vintern.

Sen var vi och handlade, jag köpte solskydd till bilen, sådan där man sätter upp med sugproppar. Jag ska sätta in Solarplexius sen, men jag måste först och främst köpa nya sommardäck och det är ju inte helt gratis.

Vi orkade inte göra någon mat idag så det blev kebeb...gott, gott! Michelle sa till mig igår att hon inte skulle äta någon mer skräpmat för hon vill gå ner några kilon till sommaren då hon åker till Grekland med hennes pappas familj så jag ringde och frågade om jag istället skulle köpa en sallad åt henne. -Nja, jag tar kebab ändå, sa hon...hehehe...det visste jag väl. Hon är lika glad i god mat som jag ;). Men hon tog en kebab med bröd istället så hon slapp äta pommes till.


Av Eva - 23 mars 2009 06:53

Vi ska till BVC idag på 6 månaderskontroll. Det ska bli väldigt intressant att se vad Martin väger nu :). Jag tror det är vaccinationsspruta också :(. Stackarn....sist skrek han och blodet rann. Hoppas det går bättre denna gång. Johan har tagit ledigt på eftermiddagen så att han kan följa med.

Efter kontrollen ska vi åka och handla, det mesta är slut här hemma.

I natt har Martin sovit hela natten, men han vaknade till vid 4-tiden och låg och jollrade ett tag, men sen somnade han som. Skönt!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards