Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

En utmaning igen

Av Eva - 31 mars 2009 22:27

Jag har gjort en utmaning för jag hade lite tid att slå ihjäl. Dom som vill får gärna ta denna utmaning, men jag måste varna er. Det är massor av frågor :)



1. Hur gammal är du om fem år? 39 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min son Martin

3. Hur lång är du? 163 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Håller på och tragglar mig igenom filmen "Australia", lär ta några dagar för tid är något jag inte har gott om.

5. Vem ringde du senast? Min gamla granne Monica

6. Vem ringde dig senast? Cilla

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Om jag har tid så ringer jag, men är det bara något jag vill säga så skriver jag ett sms.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Mina föräldrar var aldrig gifta, bara sambo. Nu är mamma ensam eftersom pappa gått bort.

9. När såg du senast din mamma? Hm...låt mig tänka. Tror det var på syjuntan sist.

10. Vilken ögonfärg har du? Blå

11. När vaknade du i dag? Första gången strax före kl 5, då vaknade Martin, sen sov vi fram till kl 6.

12. Vilken är din favoritjulsång? Ave Maria

13. Vilken är din favoritplats? Vårt torp Västerbol

14. Vilken plats föredrar du minst? Hos gynekologen

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Tror, jag hoppas på att jag då bor i ett fina gammalt hus med min sambo Johan, vår son och min dotter. Eller dottern har nog flyttat för länge sen :)

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag vet faktiskt inte, kommer inte ihåg att jag var rädd på nätterna.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En historia jag fick via mailen idag.

18. Hur stor är din säng? Den är väl 180 cm, 90 i var i en dubbelsäng.

19. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar dator

20. Sover du med eller utan kläder på dig? I trosor

21. Hur många kuddar har du i sängen? 2 st

22. Vilka länder har du besökt? Danmark, Österrike, Thailand, Grekland

23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Lilla samhället Alunda och Uppsala

25. Är du social? När jag känner för det

26. Vilken är din favoritglass? Hm...jag äter inte så mycket glass, men om jag måste välja så säger jag nog Nogger.

27. Vilken är din favoritefterrätt? Jag äter aldrig efterrätt

28. Tycker du om kinamat? Ja, men det är inget jag längtar efter

29. Tycker du om kaffe? Java=Guld, självklart, jag älskar kaffe

30. Vad dricker du till frukost? Jag börjar dagen med 3 koppar kaffe innan frukosten, ja jag vet, inte så bra för magen. När jag sedan äter frukost så dricker jag vatten.

31. Sover du på någon särskild sida? Mest vänster

32. Kan du spela poker? Japp

33. Tycker du om att mysa/kela? Ibland

34. Är du en beroende människa? Ja.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner och känner, jag vet att Elvis fyller år samma dag :)

36. Vill du ha barn? Jag har ju två, men vill inte ha några fler.

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska

38. Har du någonsin åkt ambulans? Nix

39. Föredrar du havet eller en bassäng? Är inte så mycket för att bada...men om det är varmt i havet och då menar jag typ minst 30 grader, ja då väljer jag havet. Annars bassäng.

40. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder

41. Äger du dyrbara smycken? Nej

42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Desperat Houswifes, Det Okända

43. Kan du rulla med tungan? Hur gör man då?

44. Vem är den roligaste människan du känner? Vår gamla IT-chef på jobbet

45. Sover du med gosedjur? Nej, har aldrig gjort.

46. Vad har du för ringsignal? Djingis Kahn

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, en jätte söt klänning.

48. Hund eller katt? Två katter, eller rättare sagt hårbollar.

49. Flirtar du mycket? Nej

50. Kan du byta olja på bilen? Nej

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, konstigt nog inte.

52. Vilken var den senaste boken du läste? Håller på med Sagan om Isfolket och det är 47 böcker sammalagt. Tror jag är på 43 nu.

53. Den bästa bok du läst? Oj, jag kan inte välja, har läst tusentals böcker och dom flesta är bra.

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

55. Dansar du i bilen? He he he...hur skulle det gå till?

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix fm

57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En inköpslista

58. När var du i kyrkan senast? I början av mars i år då vår son döptes.

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Bildläraren Håkan

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Ett par nätter




 
 
Cilla

Cilla

31 mars 2009 23:00

Snor den imorgon!! Har precis gjort en annan lång frågegrej!!
Puss & Sov gott

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Malin Hedén

Malin Hedén

31 mars 2009 23:39

Bildläraren HÅKAN! Ja, en fantastisk människa är han minsann våran bildlärare. Jag brukar träffa på honom på affären och det är alltid med samma värme man får en stor kram *smile*. Han var min Favvo också. Undrar om han vet hur omtyckt han var av oss galna tjejer *smile*?

http://www.malinheden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards