Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 12 april 2009

Av Eva - 12 april 2009 22:15

Egentligen har jag inget kul att skriva om för det har inte hänt något intressant alls idag. Vi har bara tagit det lugnt, tvättat lite, tagit en promenad och sen inte mycket mer...hehehe! Jag tog en tupplur på eftermiddagen när Martin sov och det var jätte skönt.

Vi var så lata att vi köte mat från MAX, men det var gott efter all påskmat dessa dagar.

Funderar på om man kanske skulle fortsätta titta på Australia, har kommit ca 45 min in i filmen och det var för flera veckor sedan. Det finns ingen tid till att titta på film längre och på kvällen när Martin har somnat så är man själv så trött att man inte orkar. Ja, ja det lär väl vara så här ett tag.

Han blir väl stor han med så småningom.


Tjingeling



Av Eva - 12 april 2009 06:19

Godmorgon.

Jag har varit vaken en timme och när jag klev upp, inte frivilligt för det var Martin som vaknade tidigt och skulle upp, så var det alldeles grått och tråkigt väder, men nu tittar solen fram och vi får hoppas på en lika underbar dag som igår :).

Martin sitter just nu och inspekterar sin gåstol, han har inte riktigt klurat ut hur den fungerar än, men den rör lite på sig i varje fall.

Jag har hällt i mig ett antal koppar kaffe så nu börjar jag känna mig pigg. Det tar en stund för mig att vakna varje dag ;).

Idag måste jag tvätta en massa, ligger efter med det och när vi bara har en tvättmaskin inne så tar det ett tag. Jag skulle ju kunna boka tid i tvättstugan, men den försöker jag undvika så mycket som möjligt. Tvättstugor är bland det värsta jag vet, men det är väl erfarenheten sedan förra stället jag bodde på som har gjort mig hatiskt till det.

Där var allt kaos och man fick verkligen stålsätta sig varje gång man skulle tvätta. Folk var inte riktigt kloka där, dom snodde tvättider, slet ur MINA kläder och la i sina på MIN tvättid, lät kläderna hänga kvar i torkrummet m.m Ibland rök man ihop med dom tokiga grannarna, men vad skulle man göra då, jag hade alltid rätten på min sida, men det förstod inte en del.

Tacka vet jag egen tvättmaskin, då slipper man detta.

Nu har vi sådan tur att den tvättstuga vi har på gården fungerar jätte bra. Där är aldrig någon som strular, men vi bokar bara den om vi har massor att tvätta, tex sängkläder som är svårt att hänga på tork inne i en lägenhet.

Nej, nu måste jag gå och roa Martin, han har ledsnat.


Tjingeling


Skapa flashcards