Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 13 april 2009

Av Eva - 13 april 2009 20:31

Jag har precis suttit på balkongen och lyssnat till Koltrastens drill. Det är som musik i öronen efter att ha lyssnat på dom förbannade kajorna hela vintern. I natt vid 3 var det en hel orkester av Koltrastar som drillade och jag kan säga att jag hellre väcks av det än skränet av flera hundra kajor. I och för sig så var det inte dom jag vaknade av, det var Martin som var täppt i näsan, men jag hörde dom i halvdvala.


Jag tog en promenad med Martin på kvällen och orspråket "Det som göms i snö kommer fram vid tö" stämmer verkligen. Det är någon i området som slänger sina hundbajspåsar lite överallt. Ja inte tomma utan med innehåll. Varför anstränga sig med att ta upp bajset om man ändå inte orkar lägga det i en soptunna??? Det är i och för sig bättre att det ligger i en påse, då kliver jag inte i det som jag annars alltid brukar göra men mot miljön är det inte så bra. Sen låg det hästskit överallt, men jag förstår om man kanske inte har med sig en sopsäck av storlek large med sig när man är ute och rider :). Det är kul med djur och jag gillar alla, eller nej förresten, getingar, spindlar och fästingar kan man gärna utrota. Skulle inte sakna dom en sekund.  Jag skulle lätt vinna VM i 100 meter om jag hade en geting efter mig :).


Nej sov gott nu för det tänker jag försöka göra.




Av Eva - 13 april 2009 17:15

Jag blev så full i skratt...hehehe...jag gick ut på balkongen och hörde då ett rassel på taket bredvid och när jag tittade upp så kikade en skata fram ur hängrännan. Han badade där, måste vara stopp någonstans så att vattnet stannar kvar. Han tittade på mig precis som, vad sjutton gör du, du stör mig i mitt bad och så flög han därifrån. Efter en stund kom han tillbaka och då kraxade han lite på mig, precis som, gå in med dig så jag får bada ifred. Dom är roliga dom små djuren :).


Av Eva - 13 april 2009 15:07

Jag har precis kommit hem. Har varit och tittat på Baby Jogger City Mini igen och jag är riktigt sugen på att köpa den ;). Den finns hemma och man kan få 90 dgr kredit på den och det vore perfekt för då hinner skattepengarna komma :). Ska klura lite till, min sambo måste väl få säga vad han tycker också. Ja, för fridens skull...hehehe!

Sen är ju problemet vilken färg man i sånt fall ska köpa, finns i rött, svart, grönt och beige, men det lutar åt svart, fast röd är väldigt fint också.

Sen var jag förbi Gränby centrum där jag träffade mamma och hennes väninna. Gick och kikade lite med dom, men sen var jag tvungen att dra för jag skulle handla middag. Det blir pastasås med skinka, champinjoner och vitlök idag. Mums! Ska nog börja förbereda det nu för magen har börjat att kurra.


Tjingling




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards