Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 22 april 2009

Av Eva - 22 april 2009 22:11

Dags för gissa bilden. Jag har klippt ur en liten bit av en bild och nu vill jag att ni ska gissa vad det här är. Tyvärr är inte kvalitén så bra, men när ni får reda på svaret så kommer ni förstå varför.

Så gissa på nu...!


Av Eva - 22 april 2009 17:28

Nu har jag sprittans nya sommarsulor på bilen :). Skönt att åka lagligt igen. Jag tror faktiskt inte dom gamla hade gått igenom en besiktning.

Mindre kul var det när dom skulle betalas...urk! Men man får tänka på att det är en billig försäkring och då känns det genast lite bättre. Nu ska det väl ta några år innan det behövs nya igen. Jag köpte nya vintersulor i höstas så nu är alla däck fräscha.


Av Eva - 22 april 2009 17:12

..................varför tvätten alltid hamnar inuti påslakanet när man tvättar sängkläder??? Det är en fundering jag har haft länge.

Idag tvättade jag Michelles påslakan, ja kattf*n hade varit framme och kräkts i hennes säng, och då passade jag även på att tvätta några t-shirtar och Martins pyjamaser. Tror ni inte allt låg inuti påslakanet? För det första undrar man hur det går till och det andra är, blir tvätten verkligen ren när det hamnar där? Skiten kommer ju ingenstans. Det lär bara snurra runt runt där inne.

Någon som har haft samma fundering som mig?


Av Eva - 22 april 2009 13:03

Posten kom och bland alla räkningar så låg det ett brev som jag inte kunde identifiera och när jag öppnade så låg det ett Mastercard där i....?????

Sen kom jag ju på att jag köpte den nya barnvagnen på 90 dgr kredit på Babyland och då trillade kronan ner. Är det så lätt att skaffa sig ett Mastercard så förstår jag att folk trillar dit på både det ena och andra.

Nu tänker inte jag använda detta kort. Först tänkte jag klippa det direkt, men sen kom jag att tänka på att det kan vara bra att ha om något skulle hända, men insåg att jag säkert låter som dom som handlar och får en massa skulder och vips så är man med i Lyxfällan på teve ;).

Saxen åker nog fram ändå.

Av Eva - 22 april 2009 12:35

Lilla Martin håller nog på att blir sjuk :(. Han är täppt i näsan och är på världens gnälligaste humör. Han somnade halv åtta och sov till halv tio och då passade även jag på att sova eftersom det inte har blivit så mycket sömn inatt. Nu sover han igen och jag höll faktiskt på att somna även denna gång, men beslutade mig för att gå upp och sätta mig vid datorn ett litet tag. En kopp kaffe försöker jag också få i mig, det kan behövas några koppar idag :).

Vad konstigt man drömmer när man sover på dagen, eller är det för att man vaknar i drömmen och kommer ihåg allt? Jag drömde att jag var ute och körde svärfars Studebaker ( en gammal 50-tals bil, typ raggarbil ) och var ute och åkte på gator där man knappt kom fram. Jag var jätte rädd att repa eller skada lacken. Sen drömde jag att vi hade firmafest och en av cheferna tappade sig handväska ( han är karl så bara den saken är konstig) och ut trillade en himla massa prylar. Jag fick krypa runt överallt och leta grejer. Jag hade ett par gamla urtvättade byxor och en trasig tröja på mig och såg allmänt sunkig ut...så går man säkert på fest :).

Ska surfa vidare och kolla andra bloggar nu.


Tjingeling

Av Eva - 22 april 2009 06:08

Det känns som någon kastat grus i mina ögon och vridit ur mig som en disktrasa. Ja så där som en småbarnsförälder känner sig när man inte har fått sova. Jag trodde Martin skulle sova lika bra som igår natt, men pyttsan. Han har vaknat massor av gånger och varit jätte ledsen och någon gång under natten fick han komma till vår säng, men det hjälpte inte. Han lät lite täppt i näsan så nu har han fått näsdroppar.

Jag hoppas han inte har en förkylning på gång, känner mig själv täppt i näsan, men jag skyller på pollen ;).

Nu ska jag hälla i mig några koppar kaffe och se om jag vaknar. Kanske kan man passa på att vila lite när Martin sover sin morgonlur, men då är man väl så koffeinpåverkad att ögonen knappt går att stänga.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards