Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Eva - 8 maj 2009 22:06

Skit också.....ursäkta mina ord men nu är jag sur och ledsen. 

Husvisningen vi skulle åka på i helgen har blivit "inställd på säljarens begäran eftersom huset redan är sålt". Men HALLÅ!!!! Vi ville kanske vara med och buda *gråter en skvätt*.

När vi äntligen hittar ett hus alla tycker om, ja då går dom och säljer det innan första visningen. Det är som att hålla fram en påse med godis till ett barn och sedan säga hahaha och äta upp det själv *morrar argt*.

Jag hade redan möblerat huset klart i mina tankar så det känns väldigt bittert.

Egentligen skulle man låtsas om att man inte sett meddelandet och åka dit och spela dum.

- Va? Är det ingen visning, men det stod ju så på internet.

 -Va? Är det redan sålt, men så kan ni inte göra osv...!


Jag blir nog tvungen att rota fram något ur skafferiet och tröstäta lite :(.

Natti natti



Av Eva - 8 maj 2009 21:02

Idag har jag varit ut till mamma och hälsat på. Hon höll på att kratta på sin tomt och själv tog jag fram stora sekatören ( en sådan där med långt skaft, vet inte om det heter sekatör det också ) och gick loss på en massa skott som växt upp runt hennes äppelträd. Jag hade gärna beskurit äppelträdet också, men det är så högt och med min höjdskräck så var det bara att glömma. Sen jämnade jag till häcken lite ( inte min häck fast det kanske egentligen hade behövts det också hihihi )  för det hade växt upp skott här och där. Mamma har en tomt på nästan 1 hektar och hälften är skogsbacke och där har det växt upp massor av skott från olika träd så jag gick lös på dom också. Det var riktigt roligt :).  Jag får fortsätta någon annan dag för det är massor kvar.

Faster M och farbror B var över och fikade en stund och Martin charmade in sig hos dom :). Han sken upp som en sol när dom kom och sen pratade, jollrade, tjöt och skrattade han med dom....han är för go ibland min lilla gosse *ler*.

Martin var så trött nu när vi kom hem och jag provade att lägga in honom i hans säng och gick sedan ut från sovrummet. Han somnade :). Han har blivit otroligt duktig på att somna själv på kvällarna och det är så skönt.


Jag hade tänkt att fotografera ute i naturen idag, men det har blåst storm så det var ingen idé att försöka. Ingenting var stilla och att då försöka fokusera på något är omöjligt.

Ha en riktigt skön kväll.

Tjingeling

Av Eva - 8 maj 2009 08:29

Jag glömde bort att min omröstning skulle avslutas, men man kan ju inte minnas allt ;).

Här är resultatet:


Hur ofta dammsuger du?

Varje dag   26,3%

En gång i veckan 21,1%

Två ggr i veckan  21,1 %

Tre ggr i veckan 15,8%

Varannan vecka 5,3%

En gång i månaden 5,3%

Dammsugar, vad är det? 5,3%


Själv dammsuger jag när det behövs :).









Av Eva - 8 maj 2009 07:06

Det blev sent igår. Jag var nog hemma först efter kl 00, men det är en bit att åka också.

Först var jag hem till H som jag inte träffat på länge och vi hade massor att prata om och jag hade kunnat stanna där i flera timmar. Tyvärr hade vi inte så mycket tid eftersom jag skulle iväg på "syjuntan".

Vi diskuterade en minnestatuering som jag vill göra för H har börjat att gå lärling hos en tatuerare här i stan och hon har nu börjat att tatuera på riktigt. Det ska bli jätte kul att se om hon får till en skiss på det jag vill ha. I sånt fall kanske jag äntligen får min tatuering som jag har klurat på i flera år :). Det är en minnestatuering för min pappa som gick bort år 2003 och denna tatuering kommer betyda väldigt mycket för mig.

Den är ganska enkel men symboliserar pappa.


Sen hämtade jag upp mamma och vi for vidare till min faster K som skulle ha juntan denna gång. Det var jätte kul att träffa alla igen. Vi drack kaffe och åt gott till :).

Sen hände det några märkliga saker och det är iofs inte ovanligt eftersom det händer en massa underliga saker hos K.

Vi satt och fikade och plötsligt hör vi ytterdörren öppnas och stängas hårt. K gick och tittade för det lät precis som något kom eller gick, men det fanns ingen där.

Sen skulle K gå ut och stänga in sina höns och när hon kom in så tackade hon oss för att vi ha stängt för hönsen. Mamma, A och jag hade varit ute och kikat på ett gästhus som dom håller på att renovera och då trodde K att vi hade stängt för hönsen, men vi satt som frågetecken och förstod ingenting. Vi hade inte stängt för hönsen...hm!!! Både dörren in till hönshuset och till hönsgården var stängda. Det händer konstiga saker där hela tiden så det var egentligen ingen överraskning, men det känns lite konstigt när sådan här saker händer.

När vi sedan skulle åka hem så släppte jag av mamma och sen skulle jag sätta på radion, då var alla radiokanaler borta. Det har aldrig hänt förut. Kanske finns en förklaring på det, men eftersom allt annat hade hänt under kvällen så börjar man ju fundera.

Jag vet inte ens hur man gör för att få kanalerna tillbaka så det blir dagens problem när jag ska iväg. Martin och jag åker nog ut till mamma idag. Solen skiner och det verkar bli fint så då vill jag vara ute så mycket som möjligt.


Tjingeling på er!


Ovido - Quiz & Flashcards