Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Eva - 11 maj 2009 21:10

Det gick jätte bra att ha lilla Vilda här idag. Martin såg lite snopen ut när han vaknade och upptäckte att hon var här, men sen var han bara glad  :). Vi var ut till lekparken och där hade dom en bebisgunga som Martin fick prova för första gången. Jag vet inte om han gillade det för han varken skrattade eller grät.

Vilda roade sen Martin här hemma och det är en riktigt bra barnvakt ;).

När Cilla var klar hos frissan kom hon hit och fikade och hon hade med sig gott fikabröd från bageriet. Tack Cilla!


Sötnosarna Martin och Vilda.


Av Eva - 11 maj 2009 12:52

Lilla Vilda kommer hit en stund idag medans Cilla ska klippa sig (tror det var det hon skulle göra ;)). Martin tycker om henne jätte mycket så han blir nog glad över att få träffa henne igen.


Jag har länge funderat på att skaffa ett namnsmycke med Michelles och Martins namn på, men inte riktigt vetat vart jag ska köpa det. Det finns massor av olika stället på internet, både fina och mindre fina, som gör dessa och nu har jag fått tipset om mysilver.se . Där har dom jätte fina silverstavar med namn på och dessa är jag riktigt sugen på.

Jag ska nog blinka lite extra med ögonfransarna när Johan kommer hem idag så kanske han är med och sponsrar mig men en liten slant ;).


Tjingeling



Av Eva - 11 maj 2009 09:32

Martin vaknade för kl 4 i morse. Suck! Jag försökte få honom att somna om i min säng, men det gick inte så det var bara att gå upp och göra i ordning en flaska åt honom. Som tur var så var han trött så jag kunde gunga honom till sömns igen :).

Martin har gjort lite bus här på morgonen. Han fick ha sin flaska med vatten efter att han hade ätit gröt och då passade jag på att gå på toaletten. Jag var kanske borta i 2 min och när jag kom tillbaka hade han på något sätt fått upp locket så att flaskan inte var helt stängd. Han höll flaskan upp och ner och det bara rann vatten överallt. Martin var totalt dyngsur och det var vatten över hela golvet. Det är otroligt så blött det kan bli av så lite vatten :). Jag tog av honom pyjamasen och jag fick till och med byta blöja för den hade också blivit blöt.

Nu springer han runt i sin gåstol och pillar på allt så nu måste man tänka på vad man har framme. Han får väldigt långa armar ibland ;).


I helgen satte jag upp shabloner på lilla toaletten. Jag hade köpt dom på IKEA och eftersom väggarna är vita och tråkiga så tänkte jag piffa upp dom lite. Jag märkte att dom inte satt så bra eftersom väggen inte är riktigt slät, men idag när jag tittade in så hade nästan allt rasat ner. Hm...jag vill ju ha dom där. Jag undrar om man kan köpa spraylim och försöka få fast dom på det viset istället? Ska klura lite på det.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards