Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Buskillen

Av Eva - 11 maj 2009 09:32

Martin vaknade för kl 4 i morse. Suck! Jag försökte få honom att somna om i min säng, men det gick inte så det var bara att gå upp och göra i ordning en flaska åt honom. Som tur var så var han trött så jag kunde gunga honom till sömns igen :).

Martin har gjort lite bus här på morgonen. Han fick ha sin flaska med vatten efter att han hade ätit gröt och då passade jag på att gå på toaletten. Jag var kanske borta i 2 min och när jag kom tillbaka hade han på något sätt fått upp locket så att flaskan inte var helt stängd. Han höll flaskan upp och ner och det bara rann vatten överallt. Martin var totalt dyngsur och det var vatten över hela golvet. Det är otroligt så blött det kan bli av så lite vatten :). Jag tog av honom pyjamasen och jag fick till och med byta blöja för den hade också blivit blöt.

Nu springer han runt i sin gåstol och pillar på allt så nu måste man tänka på vad man har framme. Han får väldigt långa armar ibland ;).


I helgen satte jag upp shabloner på lilla toaletten. Jag hade köpt dom på IKEA och eftersom väggarna är vita och tråkiga så tänkte jag piffa upp dom lite. Jag märkte att dom inte satt så bra eftersom väggen inte är riktigt slät, men idag när jag tittade in så hade nästan allt rasat ner. Hm...jag vill ju ha dom där. Jag undrar om man kan köpa spraylim och försöka få fast dom på det viset istället? Ska klura lite på det.


Tjingeling

 
 
Jennie

Jennie

11 maj 2009 12:09

Vad roligt att han springer omkring i sin gåstol. Edvin älskar fortfarande sin.

Du kan ju testa med dubbelhäftande tejp om du inte vill limma fast bilderna. Det borde funka.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

11 maj 2009 13:33

Jag minns min första son som jag satte i en lekhage utanför huset. Checkade av allt och sprang sedan in för att ta den snabbaste dusch man kan tänka sig. Medan jag står där och låter tvålen rinna av hör jag sonen gråta.
Stänger av vattnet och tar fram handuken och rusar ut. Där står grannkvinnan och försöker hjälpa sonen som kört in skallen mellan spjällerna och fastnat.
Ja inte fick man många egna stundet för sig själv inte som gick att avnjutas i stillhet när barnen var små....hihi.
Go Martin go...
Kramen

http://sancha

 
Sussi

Sussi

11 maj 2009 19:54

Vad tråkigt att dom åkte ner. Man tycker ju att limmet bakom ska vara så starkt att det inte ska trilla ner även fast man har lite ojämn vägg..

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards