Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Eva - 15 maj 2009 22:51

Hm..jag funderar på hur jag ska göra med gardiner i sovrummet. Just ni har vi panellängder och jag älskar dessa gardiner, men dom kommer snart lilla Martin komma att nå eftersom han säng är placerad så fotänden är nere vid fönstret. Jag vill inte att han ska riva ner dom och gardinstången och vi får inte plats med sängen någon annastans.

Nu är frågan, vad ska jag ha istället för panellängder? Jag tycker inte om att ha kappor som gardiner, för mycket rysch och pysch och gullegull tycker jag. Jag har varit inne på en hissgardin, men vi har så brett fönster och jag har inte hitta så breda.  Jag funderar på att bara köpa linnetyg och sy som en kappa, men att den hänger helt slät, inget rysh och pysh. Som en panellängd på andra ledden :). Kan det vara snyggt. Givetvis måste den vara lite bredare än en panelgardin också.

Jag får nog fundera vidare på det här.


Natti natti och sussa gott!

Av Eva - 15 maj 2009 20:38


"Jag tävlar hos Jempajenny om ett presentkort på 200 kr hos Fridolina.se  Tävlingen avslutas den 24:e maj klockan 18:00 genom lottning!"



Av Eva - 15 maj 2009 20:22

Eva bestämde sig för att åka hem dom 25 milen. Hoppas resan hem går bra och att lilla Tuva sover hela vägen. Det var jätte roligt att träffas för det är inte ofta vi ses nu för tiden när dom bor så långt borta, men snart ska vi åka upp en helg och hälsa på.

Här kommer en liten bildkavalkad på Martin och Tuva.


Av Eva - 15 maj 2009 17:18

Vi kom hem från IKEA för några timmar sedan och nu är  Eva och lilla Tuva här. Eva är sugen på att stanna över natten, men har inte bestämt sig än.

Det är en bit hem, en sådär 25 mil :).

Hon håller på och försöker få Tuva att somna, men det går inte så bra. Martin var jätte trött efter IKEA besöket och nu sover han som en stock. Han har nog aldrig varit vaken så länge så jag förstår att han är trött nu.

Jag köpte ingenting på IKEA, helt otroligt, hur ofta händer det?

Jag tittade på en rullgardin och hittade en, men den var 180 cm och det orkade jag inte släpa omkring på så det får bli en annan gång när jag inte har barnvagnen med. Annars hade jag nog slagit ner både det ena och det andra inne på IKEA ;). Sen var vi till Coop och där sålde dom ut spjälsängsskydd för 49,50:-. Det gick i rosa tyvärr, men jag köpte ett ändå. Vi ska ha det i sängen vid stugan och då spelar det ingen roll att det går i rosa. Eva köpte ett likadant till Tuva.

Nu ska vi skicka iväg Johan till MAX för det blir hamburgare till middag idag. Vi orkar inte göra något annat.


Tjingeling 


Av Eva - 15 maj 2009 07:26

Idag ska jag möta Eva och lilla Tuva vid IKEA. Jag ska kika på en rullgardin till sovrummet. Vi har svarta persienner, men det blir ändå för ljust på mornarna så för att göra det så mörkt som möjligt så ska vi ha en svart rullgardin också :). Hoppas att Martin sover längre då.

Jag ska kolla efter tyg till en gardin också. Just nu har jag panelgardiner i sovrummet, men dom sitter så nära Martins säng att jag är oroligt att han en dag kommer att slita ner dom. Jag måste sy en kappa av något slag som han inte kommer åt för helt gardinfritt vill jag inte ha.


I natt har han legat hela natten i vår säng eftersom han bara vaknade och grät och han har legat tvärs över mellan Johan och mig så han har legat och sparkat mig i ryggen. Jätte skönt! Men vad gör man inte för att så sova?


Tjingeling



Ovido - Quiz & Flashcards