Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Eva - 18 maj 2009 22:21

Här kommer några bilder från helgen.


En glupsk kaja vid McDonalds. En kaja går bra, men när dom sitter i hundratals utanför mitt sovrumsfönster en hel natt och tjattrar och skränar så skulle jag kunna skjuta allihopa.

 Här bor Cilla och Henke.

 Martin sliter i Vildas hår :). Aj aj aj!

 Söta lilla Vilda.

 Hägg i blom.

 Mot ekbacken.

Av Eva - 18 maj 2009 19:17

Vilken händig karl jag har :). Idag har han både fixat rören till tvättmaskinen som har läckt vatten och lagat diskmaskinen som vägrade starta i morse. Han är en duktig allt-i-allo ;).

Faktum är att det inte är mycket som han inte fixar.


Tjingeling



Av Eva - 18 maj 2009 13:14

Jag vet inte hur jag ska skriva, men jag kan säga att jag blev otroligt glad när jag öppnade posten idag. Jag är nästan i chocktillstånd :).

Jag säger bara så här, företaget jag arbetar för måste vara världens bästa företag *kramar om*.

Jag har haft en sådan otrolig tur som har fått arbeta med mina underbara kollegor. Företaget såldes i december förra året, men några av delägarna har tackat oss genom en otrolig gest och jag finner inga ord.

Det känns som ordet TACK är alldeles för lite.


Jag började på företaget år 1996 och började då i produktionen. Kanske inte världens roligaste arbete, men mina kollegor gjorde så att man längtade efter att gå till jobbet. Vi sågs även privat och hade jätte skoj tillsammans.

Första året jag arbetade där var vi till Badgastein och åkte skidor. Ja, inte alla då kanske. Själv gick jag i en slalomskola och skulle försöka lära mig, men jag kan säga så här, jag låg ner mer än jag stod på skidorna :).

Det var en jätte kul resa och något jag aldrig kommer att glömma.

År 1998 fick vi en utmaning, om vi gjorde si och så många produkter så skulle vi få en resa till Thailand och vad tror ni....vi klarade det, så på våren bar hela företaget och allas respektive av till det underbara Phuket.

Resan var en konferensresa så vi satt inne en del, men hade mycket fritid också. Det var en helt fantastisk vecka som jag heller aldrig kommer att glömma :).

Så småningom tog jag över ett vikariat i receptionen och efter det blev jag ekonomiassistent. År 2004 tog jag över lönerna och har sen dess varit löneadministratör och ekonomiassistent och jag älskar verkligen mitt jobb.

Det kändes konstigt att gå på mammaledighet eftersom arbetet har varit mitt andra "hem" så länge.

När det stod klart att företaget skulle säljas så var många väldigt oroliga och vi förlorade våra underbara delägare. Jag vet inte ens själv vad som väntar när jag kommer tillbaka. Det kommer att bli omorganisationer och jag kommer att få nya arbetsuppgifter, men mer vet jag inte i nuläget.

Att några av dom gamla delägarna har tänkt på oss anställda och gjort det dom nu har gjort är helt otroligt.

Jag säger än en gång TACK och jag skulle vilja krama om er här och nu.








myspace layout codes
Av Eva - 18 maj 2009 06:33

Vart tog det fina vädret vägen? Igår var det så fint och nu är det grått och trist. Jag som hade tänkt att gå ut med Martin i solen idag, men det är bara att glömma. Det blir en promenad till affären, men någon längre blir det inte.

Jag funderar på att städa min garderob idag. Den är ganska liten och är smetfull. Min gamla mammakläder ligger kvar fortfarande och det är kanske dags att städa bort dom nu ;). Jag har nog en hel del som kan slängas också.


Vi kikade på filmen Australia igår, men vi orkade inte se klart den denna gång heller så det får bli en tredje gång. Hur lång är den egentligen?


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards