Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Vad säger man?

Av Eva - 18 maj 2009 13:14

Jag vet inte hur jag ska skriva, men jag kan säga att jag blev otroligt glad när jag öppnade posten idag. Jag är nästan i chocktillstånd :).

Jag säger bara så här, företaget jag arbetar för måste vara världens bästa företag *kramar om*.

Jag har haft en sådan otrolig tur som har fått arbeta med mina underbara kollegor. Företaget såldes i december förra året, men några av delägarna har tackat oss genom en otrolig gest och jag finner inga ord.

Det känns som ordet TACK är alldeles för lite.


Jag började på företaget år 1996 och började då i produktionen. Kanske inte världens roligaste arbete, men mina kollegor gjorde så att man längtade efter att gå till jobbet. Vi sågs även privat och hade jätte skoj tillsammans.

Första året jag arbetade där var vi till Badgastein och åkte skidor. Ja, inte alla då kanske. Själv gick jag i en slalomskola och skulle försöka lära mig, men jag kan säga så här, jag låg ner mer än jag stod på skidorna :).

Det var en jätte kul resa och något jag aldrig kommer att glömma.

År 1998 fick vi en utmaning, om vi gjorde si och så många produkter så skulle vi få en resa till Thailand och vad tror ni....vi klarade det, så på våren bar hela företaget och allas respektive av till det underbara Phuket.

Resan var en konferensresa så vi satt inne en del, men hade mycket fritid också. Det var en helt fantastisk vecka som jag heller aldrig kommer att glömma :).

Så småningom tog jag över ett vikariat i receptionen och efter det blev jag ekonomiassistent. År 2004 tog jag över lönerna och har sen dess varit löneadministratör och ekonomiassistent och jag älskar verkligen mitt jobb.

Det kändes konstigt att gå på mammaledighet eftersom arbetet har varit mitt andra "hem" så länge.

När det stod klart att företaget skulle säljas så var många väldigt oroliga och vi förlorade våra underbara delägare. Jag vet inte ens själv vad som väntar när jag kommer tillbaka. Det kommer att bli omorganisationer och jag kommer att få nya arbetsuppgifter, men mer vet jag inte i nuläget.

Att några av dom gamla delägarna har tänkt på oss anställda och gjort det dom nu har gjort är helt otroligt.

Jag säger än en gång TACK och jag skulle vilja krama om er här och nu.








myspace layout codes  
 
Sofia

Sofia

18 maj 2009 14:10

Meeen vad har dom gjort??
*Nyfiken*

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

18 maj 2009 14:39

Säger som Sofia och håll oss inte på sträckbänken nu.
Ny resa? hihi

Ja det är härligt att kunna gå till ett jobb som man trivs med. Det gör jag också och kan inte tänka mig idag att göra annat.

Kramisar

http://sancha

 
Cilla

Cilla

18 maj 2009 15:34

Grattis till er båda, gud så kul...
ja, vad kan man säga, schyssta fd chefer...
Kramen...

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

18 maj 2009 17:21

Oj det var snällt!

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

18 maj 2009 18:24

GRATTIS*kramar om*

http://mofs.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

18 maj 2009 19:34

Nu blir jag riktig nyfiken. Vad är det dom har gjort? Kan ju inte utelämna den delen..hihi

Ha en fin kväll
kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

18 maj 2009 19:38

Det låter trevligt för dig. Och vilket företag, det är lite annat mot för att jobba för kommunen det...!

http://jtv.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

18 maj 2009 20:31

Vad kul att dom tackar av er på det sättet :-) Tänk om alla företagsledningar var så.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

19 maj 2009 19:52

Vad härligt och atck för att jag fick veta...det är såååå skönt att stilla nyfikenheten! Grattis till er båda!
Kramen

http://sancha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards