Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Eva - 29 maj 2009 17:05

Min vän Malin behöver hjälp pga sjukdom i familjen.

Finns det någon som kan ge undulaterna Blomman och Humlan ett kärleksfullt hem? Dom är 6 mån och har stamtavla.

Även Shettisen Grim behöver ett nytt kärleksfullt hem.

Är ni intresserade så gå in på http://malinheden.bloggagratis.se/2009/05/29/1717053-bortskankes/ för mer information.


Foto: Malin Hedén



Av Eva - 29 maj 2009 15:00

Puh...jag satt på balkongen i solen i 10 minuter. Sen gick det inte längre. Det är alldeles vindstilla och solen ligger på och gassar så man nästan bränner sig. Jag fick färg på armarna direkt fast jag satt så kort stund.

En blekfis som jag måste ta det lite försiktigt i solen ;).


Tjingeling


Av Eva - 29 maj 2009 13:58

Just det, glömde ju att skriva att NÅGON har slangat bensin, eller försökt från min bil i natt *morr*. JAG SKA GIVA ER PÅ MOPPO....!!!.

När jag skulle sätta in Martin i bilen så såg jag att själva tanklocket hängde utanför....Va fan, tänkte jag! Det yttre locket var stängt, men man såg en massa fingeravtryck runt hela luckan. Hm..bilen är så skitig av alla pollen så det är omöjligt att inte lämna några spår ;).

Det är jätte konstigt för det är inte uppbrutet, men ändå har dom tagit sig in. Jag vet faktiskt inte om dom fick ur någon bensin för jag hade inte så mycket bensin i och SAAB ska vara svåra att slanga från.

Jag var lite rädd att någon hade lagt in något skit i tanken, man vet ju aldrig, det finns en massa idioter där ute som egentligen skulle sitta inspärrade i en grotta någonstans.

Bilen verkade gå bra så förhoppningsvis var det bara ett försök till slangning. Man blir så irriterad, varför kan inte en del skilja på DITT och MITT???? Hur svårt kan det vá?


Tur att solen skiner och jag är på glatt humör :).


Kram på er alla.


Av Eva - 29 maj 2009 13:54

Jag tänkte bara visa hur bilderna blir med den nya mobilen. Det går ju inte att jämföra med en vanlig digitalkamera, men kul ändå.


Mina hårbollshuliganer Alice & Ozzy. Båda har ju givetvis satt sig under en varsin balkongstol så dom blev lite mörka.




Av Eva - 29 maj 2009 13:36

Martin och jag har varit iväg på några ärenden idag, annars har det inte hänt så mycket. Just nu sover han, lillglutte :). Det är andra gången han sover idag och det lär säkert bli en tredje. När börjar barn orka vara vakna längre perioder??? Det undrar jag verkligen. Han orkar bara vara vaken i 2-3 timmar, sen är han så trött och grinig att man inte kan göra någonting.

Det är jobbigt när man åker iväg någonstans och så ska man planera in hans sovtider hela tiden. Ja ,ja det ändrar sig säkert snart. (Hoppas jag).


Vilken värme det är ute i dag. Helt fantastiskt! Jag sitter just nu på balkongen med bärbara i knät och snart har solen rundat hörnet och då blir det för varmt att sitta här. Det blir som ett växthus här ute och alla växter växer så det knakar. Jag passar på så länge det är skugga.

Jag skulle vilja vara ute i solen idag, men när man bor i lägenhet så vet man inte vart man ska ta vägen. Jag har ingen lust att lägga ut en filt och sätta mig utanför *känner mig uttittad då*.

Värmen ska tydligen hålla i sig i helgen och jag hoppas vi kan vara ute så mycket som möjligt hos mamma.


Tjingeling

Av Eva - 29 maj 2009 09:36

Vilket underbart väder det är :). Härligt!


Ikväll är det "syjunta" hos faster A. Det ska bli roligt att träffa alla igen. Vi ska planera vart vi ska åka sista gången. Vi började att köpa en varsin trisslott som vi skrapade varje gång, men vi vann nästan aldrig något så nu är det bara värdinnan som köper en lott och vi andra ger istället 25:- till kassan. På det viset får vi mer pengar. Sen är det meningen att vi ska hitta på något kul för pengarna. Vi får se vad det blir.


Martin sover just nu, men när han vaknar ska vi ut och åka lite.

Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards