Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Husvagnskaravan

Av Eva - 30 maj 2009 09:12

Jag åkte ut på "syjunta" igår i bästa rusningstrafik och vad händer. Jo, jag hamnade bakom en karavan på 5 husvagnar. Jisses!! Är det något jag riktigt avskyr så är det att hamna bakom dessa rullande små hus. Förlåt Sofia och ni andra som har husvagn, men dessa husvagnar kunde tydligen inte gå fortare än 55 km i kurvorna och 70 km i nerförsbackarna.

Husvagnen längst bak låg med ena hjulet på mittlinjen hela vägen och i alla kurvor gick hjulet in ca 0,5 m på mötande körbana. En riktig trafikfara. Jag satt och bet på mina naglar av först nervositet att den skulle krocka med en mötande bil, sen av att "Rallyharry" skulle börja köra om denna karavan på dom mest olämpliga ställen. Jag såg sådana vansinnes omkörningar så jag var riktigt rädd.  Själv tänkte jag att det inte var någon idé att köra om, men till slut kom det några raksträckor med god sikt och jag tryckte turbon i botten och svischade om dom en efter en. Då var jag i stort sett framme och skulle svänga av :-).

Jag blir inte klok på hur dom kör på denna väg. Inte undra på att det händer så mycket olyckor på just denna sträcka. Sen skyller dom på att vägen är så dålig (?).  Det är planer på att vägen ska sänkas från 90 till 80 km just bara för att det händer så mycket, men vad hjälper det när det oftast är förarens fel.


Idag och i morgon blir det inte så många inlägg här eftersom jag ska ut till mamma och sova över. Jag ska ta med mig datorn dit och prova om 3G kortet i mobilen fungerar bättre att surfa med, men vi kommer nog ha fullt upp hela tiden.

Om ni tycker jag är dålig på att svara och kommentera era bloggar så vet ni varför. Det är nästan så jag kommer att få Bloggabstinens ;-).

Ha en riktigt skön helg i värmen.


Tjingeling


 
 
Sofia

Sofia

30 maj 2009 11:57

Haha ja du dessa husvagnar!
Vi har vår uppställd på en camping hela tiden så det var i alla fall inte oss då blåste om.

Ha de gott

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

30 maj 2009 19:33

Inte jag, jag lovar!!!!!
Trafikvett måste man ha och veta för att dra husvagn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards