Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Eva - 31 maj 2009 22:45

Katterna ligger som två stök på balkongen :).

Vad är bak och vad är fram?

Av Eva - 31 maj 2009 22:01

Martin får fortfarande nässelutslag. Dom försvinner ganska snabbt och dyker sedan upp någon annanstans. Jätte märkligt! Dom på sjukvårdsupplysningen sa att en del barn får så där utan anledning. Hm...! Håller det i sig flera dagar så ska jag kontakta läkaren. Det verkar inte som han känner av dom för han kliar inte alls och det är jätte skönt.


Av Eva - 31 maj 2009 21:47

Jag har plockat fram

och sitter precis nu med fötterna i ett

Kan det bli bättre?

Dom behöver verkligen detta efter helgen. Fötterna är något man ofta glömmer bort och mina problemfötter behöver verkligen ses om ibland.

Min fötter är inte skapta att gå i skor så dom måste pysslas om lite ;-).




Av Eva - 31 maj 2009 19:38

Vilken underbar helg. Solen har lyst från en klarblå himmel och det har varit utlandsvärme :).

Jag åkte ut till mamma och hämtade henne igår och sedan ut till Tranvik utanför Norrtälje där B och A bor. Det var otroligt fint där ute och dom bodde precis vid en havsvik. Vi var ner till bryggan och om man gick upp på en kulle så kunde man se Ålandsbåtarna gå förbi.




Sen åkte vi till en annan brygga och där fick vi sen en massa Braxar. Lite häftigt för dom var så stora. ( Tror det var Brax i varje fall ;-)).


Här är ängen utanför där deras djur går. Så otroligt fint.


Martin sitter och filosoferar :-).


När vi skulle åka hem så följde B och A med oss en bit för dom ville visa oss ett fint ställe.

Det var en kyrka som låg precis vid en sjö och vattnet var spegelblankt.





Jag vet vart jag ska åka nästa vår då jag förhoppningsvis har en digital systemkamera. Till Roslagen! Det är så vackert där och B har lovat att visa mig alla sina "smultronställen" :). Jag längtar redan nu.


Idag var vi först till Hargshamn och tittade och sedan vidare till Sandagård och åt lunch. Dom har en liten butik där som säljer egengjorde fårskinn, andra saker i ull och inredningsprylar. Det är jätte mysigt att bara gå omkring och titta.

Sen åkte vi till Västerbol en sväng, men där fanns inte en kotte så vi åkte hem igen.


Tack mamma för en underbar helg!


Tjingeling


Av Eva - 31 maj 2009 08:45

Jag glömde att skriva att Martin fortfarande får nässelutslag lite överallt, men inte lika mycket som igår. Det kommer och går och blossar upp på nya stället. Vi vet inte vad det är så vi får tänka på vad det är vi matar honom med framöver.


Det hände en riktig katastrof för en stund sedan. Martin hade en byxblöja på sig och satt i barnstolen och gjorde nr 2. Jag kan säga att det var det värsta jag har sett i nr 2 väg :). Det var bara att ställa honom i duschen och ta av honom kläderna och spola honom ren. Tur att mamma kunde hjälpa till för annars vet jag inte hur jag skulle ha gjort. Nu ska vi köra igång en tvättmaskin med Martins kläder ;-).


Tjingeling

Av Eva - 31 maj 2009 08:14

Godmorgon. Det gick bra att sova hos mamma i natt. Martin har sovit gott, men vi kom sent, kl 23.30 så det var inte undra på att han sov som en stock sen :).

Mamma, jag och lille Martin var ute till ett par vänner till mamma och pappa som bor utanför Norrtälje igår. Det var jätte kul att träffa dom eftersom jag inte sett dom på så länge.

Dom bor 350 meter från havet och det var jätte fint. Roslagen är otroligt vackert och dit måste jag igen så fort jag har köpte en digital systemkamera. När vi skulle hem så åkte dom med och visade oss ett ställe där en kyrka ligger precis vid vattnet vid en sjö. Det var så fint. Men min skitkamera kunde naturligtvis inte återge det på foto :(.

Jag sak lägga upp några bilder ikväll när jag kommer hem.


Idag vet jag inte vad vi ska hitta på att göra. Det blir säkert en åktur någonstans.


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards