Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Eva - 1 juni 2009 22:01

Nu har svärföräldrarna åkt hem. Jag tror jordgubbarna med glass blev en hit :).

Michelle kom hem med några kompisar och för ovanlighetens skull var en kille med (???). Det har nästan aldrig hänt förr och jag tycker bara det är kul.


Martin har varit så duktig idag :-). Han har somnat i sin egen säng varje gång han har sovit idag. Det har annars bara fungerat på kvällen när det är lite mörkare. Annars brukar jag lägga ner honom i vår säng och lägga mig bredvid. Där kan han ligga och knöla och böka hur länge som helst och han kommer aldrig till ro. Till slut ledsnar han totalt och då brukar jag få ta upp honom i famnen och stå och gunga honom tills han somnar. Behöver jag säga att det gör ont i rygg, axlar och armar efter en liten stund?

Han väger ju den del lillkillen.

Så idag har jag sluppit och det känns som en fröjd för min kropp :).

Hoppas det håller i sig. Han somnade även för kvällen fast vi har vardagsrummet bredvid där vi satt och pratade med svärföräldrarna.

Han är för go min lilla kille :).


Tjingeling

Av Eva - 1 juni 2009 15:20

Jag skulle försöka sova en stund i soffan, men det var bara att glömma.

Precis när jag hade lagt mig kom Michelle hem så jag var tvungen att gå upp och öppna dörren. När jag äntligen hade kommit till ro igen så började Alice (katten) att skrika och gnälla. När hon sedan hade tystnat och ögonen åter igen hade slocknat så körde dom igång larmet, ni vet den där dom testar om det skulle bli krig. Det var ett under att inte Martin vaknade som ligger med öppet fönster i sovrummet. När sedan den signalen hade tystnat så började dom att klippa gräset utanför. Suck!

Nu känner jag mig ännu tröttare än vad jag var innan.


Jag ska snart börja med maten för Johan är strax på hemgång.

Det blir Buritos idag. Det är så enkelt att göra.

Man steker köttfärs, har i en Taccopåse. Sedan lägger man köttfärsröran i Tortillabröd som man rullar ihop och lägger i en ugnsfast form. Strö över riven ost och in i ugnen på grill tills osten har smält.

Servera med en fräsch sallad. Mums! Ibland gör vi egen Guccamole (stavas?) och det blir jätte gott, men idag blir det bara taccosås till.


Tjingeling



Av Eva - 1 juni 2009 13:24

Jag tror Martins nässelutslag är borta för jag har inte sett några idag. Hopaps, hoppas, hoppas!


Vi åkte till Fulleröhandel idag. Det är en inredningsbutik där dom har precis ALLT! Jag ville ha tag i nya muggar, men hittade inga. Det är viktigt det där med muggar, dom ska vara goda att dricka ur och se ut på ett speciellt sätt. Inte vara för stora och inte för små :).

Muggarna jag har hemma har diskmaskinen förstört, eller rättare sagt maskindiksmedlet. Min svärmor fick samma problem och bytte då diskmedel och sedan dess har hennes glas och porslin sett bra ut.

Muggarna är svarta och nu är dom alldeles flammiga och konstiga och ser nästan odiskade ut.

Nu fungerar ju inte diskmaskinen alls, men köper vi ny så ska jag inte använda YES maskindiskmedel något mer.

Sen var vi in handlade och jag köpte jordgubbar och glass tills ikväll då svärföräldrarna kommer. Det är svårt att veta vad man ska bjuda på då svärfär inte kan äta gluten, men glass brukar alltid fungera.


Martin sover just nu och själv skulle jag också behöva vila, men då hinner jag inte läsa bloggar idag och det måste jag ju göra ;).


Tjingeling

Skapa flashcards