Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Eva - 2 juni 2009 23:07

Nu kom jag på att jag inte hunnit att bädda rent i sängarna eftersom det har varit fullt upp. Suck...!!! Jag som till och med har sytt i banden som lossnade i tvättmaskinen sist dom tvättades. Påslakan kan ha en massa olika anordningar för att stänga till nertill så att inte täcket ramlar ut och just dom här har band som man ska knyta.

Martin sover och jag kan inte gå in och rumla runt nu.

Jag får göra det i morgon. Då har jag något att se fram mot i morgon när jag ska sova.


Av Eva - 2 juni 2009 23:05

Det har varit fullt upp på eftermiddagen. Michelle och jag var och shoppade, eller rättare sagt, hon shoppade. Jag provade en massa och när jag äntligen fick tag i en topp som satt snyggt så var det så lång kö att jag inte orkade ställa mig där. Jag ska kolla om den är kvar någon annan dag när det inte är så mycket folk.

Shoppingturen tog sin lilla tid för vi sprang in i alla affärer och det provades mycket. Jag var helt slut bara av allt provande.

När vi kom hem så skulle jag bleka slingor i Michelles hår. Det var lättare sagt än gjort. Hon åmade sig och skrek att det gjorde ont hela tiden när virknålen kördes igenom hättan.....hehehe..(säg inget, men det var lite kul att få plåga henne :)). Efter det var det Desperata hemmafruar på teven och det kan varken Michelle eller jag missa så blekningen fick sitta i medans vi tittade. Hon har tonat sitt hår mörkt i några omgångar så det var alldeles för mörkt för att blekningen skulle ta bra. Nu är det en blandning mellan blont, mörkt och rött. Det blev ljust där hon har sin utväxt och rött på det övriga. Vi får köra några ggr till så kanske det blir ljusare snart.

Jag tycker hon ska tona det mörkt eftersom hon passar så bra i det, men det har hon ledsnat på. Det kanske slutar med att hon får gå till frisören och bleka slingor så att det blir ordentligt gjort.


Jag hittade en bild på Michelle när hon bara är ett halvt dygn gammal. Snacka om att se ut som ett lite troll :).

Av Eva - 2 juni 2009 15:37

..........i nytvättade favoritsängkläder som luktar Softlans blåa sköljmedel.

Så underbart. Det enda som fattas är doften från sängkläder som hängt ute på tork. Den möjligheten har man ju inte i lägenhet.

Jag tycker att sköna sängkläder är jätte viktigt. Jag har ett par favoriter, dom är alldeles lagom mjuka och släta. Dom kom nog som ett gratiserbjudande från H%M eller liknande för några år sedan när jag handlade.

En gång fick jag påslakan i "bäck i bölja" tyg eller vad det kallas och fy så hemskt det var att sova i det. Det kändes som jag skulle få skavsår på hela kroppen så dom slängdes *ryser*.

Dom bästa lakanen är dom där gamla med spets och broderi på som dom hade förr i tiden. Då användes som som ett sorts överlakan som man vek ner över en filt eller täcke.

Jag kommer så väl ihåg när mormor var barnvakt åt mig och brorsan när vi var små. Då fick vi alltid sådana och det var hemskt obekvämt eftersom man lindande in sig i lakanet och på morgonen var allt i en enda röra.

Jag har fått ärva en del sådana lakan, men dom används numera som enbart lakan. Dom är så där skönt nötta och mjuka *ler*.

Pricken över i:et är ändå Soflans blåa sköljmedel. Mmmm....det luktar så underbart gott att jag nästan får lust att äta upp kudden :).

Har ni favoritsängkläder och vilket sköljmedel tycker ni är bäst?




Av Eva - 2 juni 2009 12:50

Jag kommer mig inte för att göra något idag. Känner mig allmänt slö. Man måste ha sådan dagar också ;).

Martin har precis badat och han tyckte det var jätte mysigt. Först ligger han i badhjälpen så att jag kan tvätta hans hår och sedan får han hoppa över i badstolen. Där kan han sitta och leka med sina badleksaker. Perfekt!


Jag fick ett sms av Michelle för en stund sedan. Hon ska få göra om fysikprovet i morgon och det är bara att hoppas att det går bättre denna gång. Även fast jag är lite skeptiskt till att man ska få göra om prov.

Jag ska se till att hon verkligen pluggar ikväll. Jag ska slinga hennes hår, men det får bli efter att hon har pluggat och efter förhör så att vi vet att hon kommer klara det. Annars blir det inga slingor. Hårt mot hårt!


Tjingeling


Av Eva - 2 juni 2009 09:37

Nu ska jag sätta mig ner i lugn och ro och äta frukost för Martin har precis somnat. Det är nog bästa tiden på hela dagen :).

Sen blir det en dusch så man känner sig som en människa igen ;-).

Jag hade tänkt att ta med mig Martin på en promenad till affären när han vaknar, men det spöregnar ute så jag hoppar över det.


Av Eva - 2 juni 2009 07:45

Tisdag, vad ska man hitta på idag då? Jag har mina funderingar på om jag ska ta med mig Michelle och shoppa när hon slutar skolan och Johan kommit hem från jobbet. Det går inte så bra att shoppa till sig själv när Martin är med. Michelle vill slinga håret och vi får se om vi hinner med det ikväll. Annars blir nog Martin och jag hemma idag.

Det regnar ute och jag tycker det är ganska skönt efter den värme som varit.


Michelle kom hem med ett papper igår där det stod att hon ev. inte skulle få något betyg i Fysik denna termin. Hur kan man vara så slarvig att man inte får något betyg i ett ämne? Jag förstår inte! Nu jädrar ska hon plugga om jag så ska låsa fast henne vid böckerna.

Det är så otroligt viktigt att få betyg. Dom behöver inte vara bra bara hon får godkänt. Jag vet ju själv hur tråkigt det var att gå i skolan, men jag fick i varje fall betyg.

Skolan idag är inte samma sak som förr. Nu får dom göra om proven om dom inte lyckas första gången. Vad är det för sätt? Klart man kanske inte pluggar på och chansar att man blir godkänd och blir man inte det så får man alltid göra om det. Jag har svårt att förstå det.

Nej, nu är Martin sur så jag måste roa honom lite.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards