Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Eva - 4 juni 2009 22:41

Jag har precis målat mina naglar och det enda jag kan göra är att knappa på tangentbordet. Det är så svårt att hålla sig still och det brukar alltid sluta med att jag har slagit i någonstans. Jag har målat med en ljus färg, går åt det gräddvita hållet. Då syns det inte så mycket när det börjat att lossna.


I morgon är det full fart hela dagen. Först ska jag åka förbi och köpa en Aloe vera gelly från en återförsäljare. Den är riktigt bra att ha hemma. Jag smörjer på finnar, sår, brännskador, blåsor på tungan, solsveda, myggbett och andra insektsbett m.m Jag har smort in Martins nässelutslag och den verkar stilla klådan. Den jag hade har jag haft länge och nu är den nästan slut. Det var dags att inhandla en ny. Mamma blev också nyfiken på den och ville prova då det blir 2 st.

Efter det så ska Martin till läkaren och när vi sedan kommer hem ska jag packa och åka till stugan. Innan måste jag stanna till och handla så att jag har någon mat att äta där.

Jag ska åka till stugan själv, utan lillglutte. Det ska faktiskt bli skönt om jag ska vara riktigt ärlig. Jag har inte varit själv på jätte länge. Mamma, M och B är vid stugan och tanken är att vi ska städa. Vi brukar ha en vårstädning där varje år. På lördagen kommer Johan ut med Martin och han har inte bestämt sig om han ska vara kvar över natten. Martin blir i varje fall kvar med mig.

Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig datorn. Jag måste kolla om det nya 3G kortet i mobilen är bättre att surfa med än det gamla. Inte för att jag tror det. Jag hade svårt att surfa via mobilen hos mamma så det är nog ännu värre där ute i skogen.


Natti natti


Av Eva - 4 juni 2009 13:48

Nu får det räcka med fönsterputsning. Det är bara Michelles och datorrummet kvar nu, men dom lämnar jag till min sambo som hade "lovat" att putsa fönstren denna gång. Som vanligt får man göra det själv ;).

Jag är inget proffs på att pusta fönster precis, men dom blev mycket renare än vad dom var innan. Nu ser jag ut igen :).


Tjingeling 


Av Eva - 4 juni 2009 11:44

Tro det eller ej, men jag putsar fönster.

Jag har bara hunnit med köket och sovrummet, men målet är att jag ska hinna med alla idag.

Martin tyckte det var jätte spännande i början, men när vi kom till sovrummet så ledsnade han. Han är trött igen lilla killen.

Nu ligger han i sin säng och är ledsen så jag måste gå och trösta honom lite.


Tjingeling

Av Eva - 4 juni 2009 10:18

Här om dagen när jag var och handlade på Coop så hamnade jag, som jag alltid gör, bakom en gammal tant som började att bråka med kassörskan om att det hon hade köpte minsann bara kostade 20,50:-, inte 21,50 som hon fick betala nu. Kassörskan sa åt henne lite fint att hon skulle gå till kundtjänst och reda ut det, men tanten bara fortsatte att mala på om denna krona. Själv stod jag bakom och trampade och hade bråttom.

Jag har börjat fundera på detta. Är det så att det händer något något när man kommer upp över 80-strecket? Ska jag vara rädd för att samma sak händer mig? Har ni någonsin sett en gammal farbror bråka om en krona hit och dit? Jag har i varje fall inte sett någon.

Jag tror ni alla har varit med om detta fenomen för dom gamla tanterna finns överallt och dom är många.



Tjingeling

Av Eva - 4 juni 2009 05:07

Martin vaknade kl 4. Först försökte jag få honom att somna om i min säng, men det gick inte. Nu sitter jag här och ögonen svider av trötthet. Han har varit vaken i en timme nu så jag hoppas han blir trött och somnar snart. Då ska jag krypa ner i min sköna säng igen.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards