Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Eva - 5 juni 2009 22:49

Nu sitter vi här vid Västerbol (stugan) och dricker vin och äter lite snacks. Jag har ätit så mycket mat så magen står i fyra hörn.

Farbror H och faster G kom och fikade en stund och dom är så otroligt roliga. När farbror H pratar så kan man skratta ihjäl sig för allt han säger är så roligt :).

Mamma hällde i sig vin alldeles för fort så hon är helt snurrig.

Typiskt mamma!

Jag njuter av mitt glas vin och sitter bara och smuttar på det.


Jag hoppas jag sover bra i natt, men jag vaknar säkert av ren vana. Det är faktiskt jätte skönt att vara karl och barnfri ikväll och i natt. Dom kommer i morgon och då är friden slut *ler*.


Natti natti


Av Eva - 5 juni 2009 13:18

Nu har vi kommit hem från läkaren. Han trodde det var en virusinfektion som satt kvar efter Martins förkylning och ögoninflammation som han hade för ett tag sedan. Nässelutslag brukar inte uppstå av föda eller något annat utan oftast är det en virusinfektion. Skönt att höra. Jag sa att vi hade katter hemma, men då sa han att det struntar vi i denna gång. Tydligen är det inte vanligt med nässelutslag vid kattallergi.

Detta kunde hålla i sig några veckor och försvinner det inte så skulle vi ta kontakt med läkaren igen.

Vi fick Tavegyl som ska lindra klådan när det är som värst.


Nu ska jag packa för att dra till stugan.

Tjingeling

Av Eva - 5 juni 2009 06:27

Nu är det dags för en ny tävling igen.

Det är ännu en gång ett halsband som jag gjort själv.

Det enda ni behöver göra är att skriva en motivering i kommentarerna om varför just DU vill vinna halsbandet.

Tävlingen avslutas söndagen den 14 juni då jag drar en vinnare.

Lycka till!





Av Eva - 5 juni 2009 06:13

Jaha, grått och trist idag också. Det ser ut som regnet hänger i luften, men jag hoppas lilla solen tittar fram idag.

Martin tog ersättning nu på morgonen. Skönt, han har ju börjat att vägar dricka det och välling får jag knappt i honom heller. Det skulle vara så skönt om han vill ta välling istället. VI försökte få i honom det igår kväll, men nix, det gick inte. Han vaknade vid 2 i natt och var jätte ledsen, jag vet inte om han drömde något kanske. Jag försökte få honom att somna om i min säng, men det gick inte så jag fick vagga honom i famnen ett tag. Då lugnade han ner sig och somnade igen.


Jag hoppas läkaren kan säga vad nässelutslagen är idag när vi ska dit. Det skulle inte förvåna mig om han inte har ett enda utslag när vi väl är där. Det brukar ju vara så. Jag har en del fotografier i mobilen som jag får visa i sånt fall.


Det kanske inte blir så mycket bloggande i helgen. Det beror på hur det fungerar vid stugan med mitt nya 3G kort i mobilen.


Tjingeling

Skapa flashcards