Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Eva - 6 juni 2009 22:45

Så var Nationaldagen snart slut. Jag har inte haft en tanke på att det var denna dag idag, men jag har inte haft så mycket tid till att tänka heller.

Jag har försökt läsa en del bloggar, men eftersom det är så segt så har det inte blivit så många kommentarer skrivna av mig. Hoppas ni har överseende med det.

Jag hoppas Martin sover länge i morgon bitti. Han vaknade tydligen kl 4 i morse och då fick Johan gå upp med honom. Jag vill inte gå upp så tidigt här. Det är så kallt nere i köket på morgonen och då måste man göra eld i spisen det första man gör. Är inte så bra på att tända, men det brukar gå.

Allt går bara man ger sig sjutton på det ;).

Nej, nu är det snart dags att gå och sova och jag hoppas vi inte väcker lillglutte när vi ska gå upp till sängarna. Trappen knakar varje steg man tar och dörren gnisslar och golvet knarrar.


Natti natti

Av Eva - 6 juni 2009 21:44

Farbror H och hans fru G var hit en sväng igår kväll. Dom hade med sin hund Milton. En likadan som DIN Sanna :).


Av Eva - 6 juni 2009 21:41

Igår när jag åkte till stugan så fick jag se att det växte Liljekonvaljer i dikeskanten. Jag åkte in på en liten grusväg och där plockade jag en bukett som jag sedan satte på min pappas grav.

Av Eva - 6 juni 2009 21:39

Jag var in på bredbandskollen och tittade vilken hastighet jag har här uppe i skogen. Man kan kalla det för "smalband" :). Det är bara att inse att Telenor suger här.

Av Eva - 6 juni 2009 18:56

Den här mötte jag på kalhygget när jag var ute och gick idag.

En bisonoxe :-).

Av Eva - 6 juni 2009 18:34

När jag kom till stugan igår så hade mamma, B och M nästan städat klart allt. Dom hade sparat farstun till mig så den började jag med på förmiddagen. B klippte gräs och vi har ingen trimmer här uppe så då lade jag mig på alla fyra och klippte och kniade gräs runt träd och rabatter. Sen fick jag för mig att jag skulle få bort några maskrosor, men jag ledsnade ganska snabbt :). Sen oljade jag in räcket på altanen. Det var jätte skönt att få jobba lite.


Min kusin L har haft sina 3 hästar här och Jojje ( en av hästarna) rymde igår kväll ;-). Helt plötsligt stod han bredvid min bil.

L hade sagt att han kunde rymma eftersom dom inte har el på stängslet så hon visade vart grimman var och det var ju tur. Jag fick leda in honom igen. Sen när vi skulle gå och lägga oss så tittade jag ut och vem står bredvid min bil igen....hihihi...jo Jojje.

Då fick vi leda in alla 3 hästarna i den gamla hagen för där brukar inte Jojje rymma och det fungerade. Jag stängde av larmet på min bil ifall han skulle rymme igen och få för sig att klia sig mot bilen. I morse släppte jag ut dom i stora hagen och då rymde han igen. Han satte huvudet under bandet och gick ut bara. Gick hur bra som helst.

Sen kom kusin L och hämtade alla 3 eftersom dom ska iväg och tävla i helgen.


Johan och Martin kom senare på dagen. Martin blir kvar med mig i natt, men Johan har åkt hem för hon skulle till en kompis och titta på fotboll. Usch! Den är jag glad att slippa.

Nu sitter vi här och tar oss ett glas vin i var medans Martin ligger ute i vagnen och sover. Det är dags för honom att vakna snart. Annars somnar han väl aldrig ikväll.


Tjingeling


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards