Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Eva - 12 juni 2009 23:49

Den här kvällen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag hade sett fram mot att få några timmar för mig själv nu när sambon är ute på galej, men Martin vägrade att sova och somnade först kl 23.15

Jag höll på i 2 timmar för att få honom att somna och när han precis hade somnat i min famn så började kattjäkeln Ozzy att skrika. Jag förstår inte varför dom håller på så där. Alice skriker på nätterna och Ozzy på dagar och kvällar. Vi får ibland gå upp flera ggr per natt för att tysta Alice och det är skitjobbigt. Så fort vi öppnar sovrumsdörren är hon som bortblåst och man får gå och leta överallt. Då vet hon att någon av oss kommer med vattensprutan och då gömmer hon sig. Ozzy vet vad som gäller om han skriker. Då blir han instängd i Michelles rum och vi behöver bara resa oss så springer han in själv i Michelles rum.

Dumma katter! Någon som vill ha????

Om vi flyttar ut på landet så hoppas jag det finns möjlighet att släppa ut dom eller ha någon sorts rastgård ute så att vi slipper ha dom inne jämt.

Dom skulle nog må bra av det, vi också för den delen.

Nej, nu ska jag göra mig i ordning för natten och krypa ner i sängen med en bok. Jag hoppas Martin sover hela natten, men det är nog bara att glömma.


Natti natti


Av Eva - 12 juni 2009 16:47

Martin och jag åkte till Thuns med mamma idag. Det resulterade i två linnen :). Jag måste börja fylla på min garderob med kläder för det känns som jag inte har något att ta på mig längre.

Vilket skitväder det är idag. När vi kom ut från Thuns fick vi springa till bilen, kasta in Martin och försöka få in barnvagnen innan den blev dyngsur.

På väg hem blev jag omkörd av 5 polismotorcyklar. Blev lite nervös först, men när alla började köra om så slappnade jag av. Det är 70 km som gäller på denna väg och ingen kör så sakta där. Inte jag i varje fall ;-).

När vi kom hem fick vi sitta och vänta i bilen ett bra tag eftersom det spöregnade. Jag hade ju förståss glömt regnskyddet hemma.


Johan ska ut och äta med arbetskamraterna ikväll så Martin och jag blir hemma själva. Jag vet inte vad vi ska hitta på att göra. Först ska jag försöka få Martin att sova en stund för han verkar lite trött i ögat.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards