Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Eva - 15 juni 2009 23:32

Michelle och jag var ner på stan idag. Jag fick lite panik eftersom jag fick reda på av Jenny att Lindex har rea och rear ut dom Velourbyxor jag brukar köpa till Martin. Dom är helt klart bäst i byxväg.

Två stycken i strl 80 hittade jag, ett par gråa och ett par bruna.

Sen hittade jag 3 bodies till honom också. Michelle tyckte det var jätte tråkigt att titta på kläder till Martin och ledsnade direkt.

Michelle fyller snart år så hon valde en väska och ett smycke till hennes navelpiercing. Nu är 2 presenter klara.

Jag själv gjorde något fåfängt som jag inte tänker tala högt om ;-).


Nej, nu väntar sängen på mig.

Natti natti


Av Eva - 15 juni 2009 23:21

Idag har jag haft närkontakt med det här fanskapet............................


Michelle ropade från badrummet och sa att det var en spindel där inne.

Jag rös när jag fick höra vad det var för spindlar är något jag verkligen avskyr *ryser* (Usch jag ser fanskapet i ögonvrån i inlägget och jag ryser så håret står rakt upp på armarna.....).

Hade Johan varit hemma så hade spindeln blivit hans problem, men detta var mitt på dagen. -Skit, tänkte jag, vad gör jag? Jag kunde ju inte stänga dörren och lämna den där för då vet jag inte vart den tar vägen och då vägrar jag gå in i badrummet. Hade den varit på golvet så hade jag ställt ett glas över, det brukar jag annars göra och sen får Johan ta bort den när han kommer hem. Nu hämtade jag ett reklamblad och försökte få ner fanskapet på det och när spindeln fick kontakt med pappret så sprang den upp och vidare mot min hand. Med en reaktion på en tusendelssekund så hade jag slängt både reklamblad och spindel i toaletten. Behöver jag säga att hjärtat slog i 180? Det var nästan en nära döden upplevelse ska jag be att tala om.

Fanskapet ramlade av reklambladet och ner i vattnet. Jag drog av en massa toalettpapper och sen spolade vi två gånger. Det regnar så mycket ändå så jag tror inte denna spindels död gör så mycket.

När jag sedan satt på toaletten så fick jag för mig att den skulle komma tillbaka uppklättrandes ur toan och jag var tvungen att titta ner flera gånger för att förvisa mig om att så icke var fallet.

Nu kan jag slappna av tills nästa fanskap beslutar sig för att flytta in.




Av Eva - 15 juni 2009 14:04

Vi köpte som ni kanske kommer ihåg, ett nytt kretskort till bänkdiskmaskinen som gick sönder. Kortet fungerade inte och när sambon påpekade det för det ställe där vi hade köpt det så bad dom om att han skulle lämna diskmaskinen där. Idag hörde dom av sig och sa att det var en tryckgivare som det var fel på och vi skulle få tillbaka 800:- + en diskmaskin som fungerade :-). Bra va?

Jag hade nästan börjat hoppas att den var trasig "forever" eftersom jag nu fick en så stor diskbänk, men idag kommer alltså åbäket hem igen.

Ja, ja nu slipper vi diska för hand igen, även om jag inte tyckt det har varit så jobbig + att Michelle nu har infunnit sig i att få diska ;).

Går den sönder igen så åker den till återvinningsstationen för gott.


Tjingeling


Av Eva - 15 juni 2009 12:58

Kors i taket. Michelle diskar. Det är nog första gången jag ser henne göra det. Men det blir så när vi inte har någon diskmaskin längre. Alla frå dra sitt strå till stacken :).

Martin och jag fick gå in och väcka Michelle kl 12 idag eftersom det verkade som hon aldrig skulle kliva upp. Nu tjatar hon om att vi ska ut och åka, men jag känner inte för det idag. Hade det varit lite bättre väder så.

Det regnar i varje fall inte idag, men det är fortfarande inte grått. Vi hoppas på att solen tittar fram snart.


Tjingeling

Skapa flashcards