Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Si och Så

Av Eva - 23 juni 2009 16:57

Det blir lite si och så med bloggandet nu när det är fint väder.

Vilken underbar sommarvärme det har varit idag, lite för varmt för mig, men det finns ju skugga som tur är.

Jag packade ner en liten picknickkorg och så tog jag med mig Martin till en lekpark. Där satt vi och myste i skuggan. Martin fick gunga i dag också och det var lika kul idag som igår ;-).

Just nu sitter jag och lyssnar på grannungarna som för ett jäkla oväsen här utanför. Det är ju dumt att gå till en lekpark och leka!

Vi har valt att inte bo vid en lekpark just för att slippa allt oväsen, men vad hjälper det när grannarna är utanför på gräsmattan hela dagarna *suck*.

Dom tjoar och tjimmar precis utanför vårt sovrumsfönster och jag är rädd att Martin ska vakna snart.

Jag har hoppats att vår "gårdstomte" skulle klippa gräset idag för då hade han nog blivit arg. Just nu är det ett tält uppe, massor av stolar, två leksaksspisar med div. tillbehör utspridda över gräset. Sen har dom rullat ut någon sorts plastgrej som dom har sprutat vatten på och där kanar dom fram och tillbaka. Visst ska barn få leka och ha kul, men gärna någon annanstans. Åh, vad jag längtar till ett hus på landet så att man kan få lugn och ro och välja själv när man vill ha det livat.

Märks det att jag inte är född i stan eller?? ;-).

Nej, nu ska jag brygga en kanna kaffe för gluggarna känns lite trötta.


Tjingeling



 
 
Sanna

Sanna

23 juni 2009 19:33

Ja alltid är det någon som stör och idag när jag kom hem hade turkmamman satt på deras klagomusik på full volym och både dörrar och fönster stod öppna. Jag blir också sur arg och lite retlig på det här.
Förbannade pack!!!! hehe

Kramen

http://sancha

 
Sanna

Sanna

23 juni 2009 20:11

Ja blir det lika elakt här så får vi ta husbilen och åka ett par kvarter och lägga oss...ha ha!

http://sancha

 
Jennie

Jennie

23 juni 2009 21:24

Håller med dig, det blir inte så mycket bloggande.

Det är väldigt skönt med hus såna här dagar måste jag säga. Leta vidare!

http://jtv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

23 juni 2009 23:14

Du, att drömma är som att resa. Att drömma om ett hus är som att flytta in. En dag blir det verklighet, kanske. Skulle det inte bli av så hade du otroligt roligt medan du drömmer. Att bygga luftslott är också något.

 
Magnus

Magnus

23 juni 2009 23:57

Jag kan förstå att det kan vara jobbigt då din son sover...men annars är det väl mest kul med ungar som leker. Inte vill du tysta ned Martin när han blir större och leker på er tomt?
Fast det kanske inte är deras tomt? du talar om gårdstomte så det är kanske en allmän yta?

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards