Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under juni 2009

Av Eva - 18 juni 2009 12:26

Nu har jag handlat allt till helgen. Det var inte så mycket folk ute faktiskt.

Dom flesta har kanske varit smarta och redan handlat allt.


Jag börjar bli nervös inför tatueringen. Det var 16 år sedan sist så jag kommer inte riktigt ihåg hur det kändes, men ont gör det.

Nu får jag chansen att visa upp den för några av pappas syskon i midsommarhelgen.

Jag ska ta en bild och lägga in här sen.


Tjingeling och Trevlig Midsommar

Av Eva - 17 juni 2009 22:59

En glad liten Martin på skötbordet.

Av Eva - 17 juni 2009 21:01

Det har varit fullt upp idag och lika fullt upp blir det i morgon. Ni får ursäkta att jag inte är inne och kommenterar hos er så mycket, man jag hinner inte med just nu.

Jag kommer att ta en bloggpaus under midsommarhelgen, ska försöka i varje fall. Datorn åker nog med till stugan, men mest för att Michelle ska ha något att göra. Själv hinner jag nog inte med något bloggande.


Vi ska midsommarhandla i morgon, precis som dom flesta andra *pustar*.

Bolaget ska också hinnas med. Sen är det bara hem och packa för fullt för vidare tur ut till Helena som ska tatuera mig. Det är en minnestatuering över min pappa som gick bort 2003. När den är klar ska jag åka vidare till stugan. Då lär jag vara ganska trött :).

På midsommarafton kommer Johan, Michelle och Martin. Johan och Michelle blir kvar tills på lördag, men jag och Martin blir nog kvar tills på söndag.

Något inlägg ska jag nog hinna med under morgondagen innan jag åker.


Av Eva - 17 juni 2009 17:06

Michelle, Martin och jag var ute och åkte idag. Hon skulle visa vart hennes kompis bor, men det var längre från stan än vad jag trodde. Sen åkte vi mot Siggefora och vidare på samma väg. Hade ingen aning om vart vi skulle komma fram, men när vi hade åkt länge (kändes som vägen aldrig skulle ta slut) så hamnade vi i Morgongåva. Jösses, trodde vi skulle hamna i Järlåsa eller någon annanstans :). Där har dom en affär som heter Karlsson som vi gick in på. Dom har allt möjligt skit, mest skit faktiskt, men det blev några matlådor, skräckfilmer till Michelle *hua*, godis och annat.

På väg hem stannade vi och handlade så att vi skulle kunna göra korvstroganoff och nu håller magen på att smälta all mat.

Nacken blir inte bättre, gör ont som tusan när jag försöker vrida åt höger. Johan måste massera mig ikväll för annars blir det inte roligt dom närmaste dagarna. Jag tar en alvedon och en ipren, då lättar värken lite grann.

Nej, nu ska jag försöka läsa era bloggar, jag hinner knappt med det längre.


Kram

Av Eva - 17 juni 2009 10:37

Idag blir Martin 9 månader. Grattis lilla Glutte :).




Av Eva - 17 juni 2009 08:17

Ännu en dag med sol. Man tror knappt det är sant. Vågar man hoppas på att det blir bra väder på midsommarafton?


Idag har jag ont i nacken, vet inte om jag legat konstigt i natt kanske, eller om det är efter all fotografering igår ;-). 



Av Eva - 16 juni 2009 18:08

Johan hämtade bänkdiskmaskinen idag och när vi satte igång sen så visade det sig att den fortfarande inte fungerar så frågan är om killen ens har provkört den. Den var ju lagad. Suck! Skit samma, Johan ska ringa och prata med dom i morgon och det blir nog återvinningscentralen denna gång.


Jag har provat kameran och inser att jag måste läsa på en hel del innan jag förstår något. Man är ju amatör på sånt här ;).

Bilder kommer en annan gång.



Av Eva - 16 juni 2009 15:46

Idag tog jag med mig Martin på en långpromenad i det fina vädret. Lite kallt är det, men vad gör det? Solen tittar ju fram mellan molnen :).

Nu har jag köpt en digital systemkamera. Det blev den Nikon D5000. Den räcker för mig som inte kan så mycket.

Nu ska jag leka med den ikväll och försöka förstå hur den fungerar. Ska bli jätte skoj. Martin lär bli ett provobjekt för Michelle vägrar vara med på bild. Jag passade även på att lämna in två gamla engångskameror som har legat i skåpet i 5-6 år. Det var Michelle som höll på och fotografera med dom. Bilderna var jätte dåliga, men kul eftersom vi inte hade en aning om vad det var på korten. Det fanns några på Michelle, några djur från en djurpark, men mest var det på Ozzy och Alice (katterna).

Johan kommer snart hem med kebab för jag orkar inte ställa mig och göra i ordning mat idag.


Tjingeling, nu ska jag leka med kameran

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards